- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Sort corydoras?
Sort corydoras?
Postet 29.04.13 kl 18:32
Postet 29.04.13 kl 18:38
Postet 29.04.13 kl 18:39
Endret: 29.04.13 kl 18:41
Takk for svaret
Jeg tror nok det at hvis man ser tilbake på så å si alle typer coryer, så er vel ingen av fargene "naturlige".
Alle type dyr vi har er som regel avlet frem, i henhold til farge, str og oppførsel.
Jeg syns mange av de "naturlige" coryene er flotte også, og jeg regnet ikke med at en sort cory ville være natrulig, men noe litt annerledes
Jeg liker de dyrene som gjerne er litt annerledes enn de som er "naturlige"
Jeg tror nok det at hvis man ser tilbake på så å si alle typer coryer, så er vel ingen av fargene "naturlige".
Alle type dyr vi har er som regel avlet frem, i henhold til farge, str og oppførsel.
Jeg syns mange av de "naturlige" coryene er flotte også, og jeg regnet ikke med at en sort cory ville være natrulig, men noe litt annerledes
Jeg liker de dyrene som gjerne er litt annerledes enn de som er "naturlige"
Postet 29.04.13 kl 18:45
Postet 29.04.13 kl 18:46
Postet 29.04.13 kl 18:48
Postet 29.04.13 kl 18:52
Roy Fredrik PedersenCorydoras sp. black er faktisk en viltform av Corydoras som kommer fra Llanos i Venezuela.
Det du sier der er nok, såvidt jeg har forstått, riktig, ja. Men jeg må legge til en liten ting; den jeg mener når jeg skriver "Corydoras sp. black", det er en oppdrettsvariant Det er nemlig Corydoras schultzei (aeneus). Tror det var slik at det var en fyr som fant en helt svart schultzei i et kull og avlet videre på denne - og det ble Corydoras sp. black slik vi kjenner den i dag...
MEN; så har vi "Black venezuela" også, og såvidt jeg har forstått det er dette en type Corydoras venezuelanus... men jeg skal ikke uttale meg så sikkert om akkurat dette.
Mye forvirring mellom disse to artene, vil jeg tro.
Postet 29.04.13 kl 19:01
Endret: 29.04.13 kl 19:06
Postet 30.04.13 kl 18:58