Corydoras help?

Hei. Tipper dere kan litt om corydoras og jeg ønskerå ha disse kule fiskene i akvariet jeg har tenkt å starte opp etter sommeren. Har dere noen gode råd om disse fiskene og hvilken sand jeg bør bruke. har sett litt på en fra tropehagen-zoo som heter luna og er 2-4 mm,

Bilde av sanden --->

Blir glad for svar Mvh Midnight
Mulig den er litt i groveste laget- se fleste som driver med Corysoras bruker Rådasand fra dyrebutikk eller simpelthen sand fra Biltema, type grov.
Billig og bra
ok takk, kan jeg bare spørre i en butikk om sand til corydoras? Siden det er mange som sier at de fleste i butikker ikke aner hva de snakker om :O
Midnight
ok takk, kan jeg bare spørre i en butikk om sand til corydoras? Siden det er mange som sier at de fleste i butikker ikke aner hva de snakker om :O

Da kan du risikere å få noe som ikke er egnet til corydoras, desverre. Det finnes mange som mener at corydoras har det greit på grus, og det finnes enda flere som ikke vet at det er best for de å ha fin sand. Å spørre om råd i en dyrebutikk kan være et sjansespill, om svaret er rikig kommer helt ann på om personen du spør vet noe om dette, men det virker som du har skjønt dette. For alle del, noen dyrebutikker har flinke ansatte, men noen er dessverre mest opptatt av å selge deg noe for enhver pris.

Mye av sand og grus fra dyrebutikk er veldig unaturlig, og ofte kunstig farget. Rådasand er et veldig fint alternativ til cory. Velg gjerne str. 0,4 - 0,8 mm.

Så fin sand som mulig, da får du gleden av å se de stikke hele hodet ned i sanden
Vil anbefale deg Biltemasand til corydoras (den er rund, ikke skarpe kanter) - Grovkornet, størrelse 0,2–1,0 mm

Litt om akvariegrus og sand
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap