Selskap til c. habrosus

Jeg har 9 salt-og-pepper pansermaller C. habrosus i en 55 liters tank med sandbunn. Planlegger å sette inn noen dvergrasbora, men vil gjerne høre om det finnes gode alternativer for å få litt liv i overflatelagene.
Dvergcoryer og små Rasboraarter går fint sammen i mindre kar. Da får du litt mer liv i karet og farge. Og det er fortsatt plass til en liten gjeng dvergreker…
Salt-og-pepper pansermallene mine var veldig livlige da jeg fikk dem men ble ganske sky og begynte å gjemme seg da de etter noen uker fikk selskap av guppier. Jeg har fjernet guppiene, men pansermallene er fortsatt sky. Er det noe jeg kan gjøre for å øke tryggheten/aktiviteten? Vil det hjelpe å sette inn andre (mindre og roligere) fisk som dvergrasbora?
gakk
Jeg har 9 salt-og-pepper pansermaller C. habrosus i en 55 liters tank med sandbunn. Planlegger å sette inn noen dvergrasbora, men vil gjerne høre om det finnes gode alternativer for å få litt liv i overflatelagene.


Jeg har hatt den flotte, lille ildtetraen sammen med Corydoras fra tid til annen, og det fungerer helt greit Tetraene plager ingen, og er fredelige. Corydorasene ser også ut til å bli tryggere når det er andre fisk fremme i det åpne i akvariet, og så tør Coryene og komme frem også når de ser det.
Uansett, Ildtetraene er kjempefine, er relativt små og passer derfor godt i et såpass lite kar som 55 liter. En stim på 10 stk kan du fint ha, kanskje noen ekstra.
mona o
Jeg har hatt den flotte, lille [URLBLOCK1] sammen med Corydoras fra tid til annen, og det fungerer helt greit :) Tetraene plager ingen, og er fredelige. Corydorasene ser også ut til å bli tryggere når det er andre fisk fremme i det åpne i akvariet, og så tør Coryene og komme frem også når de ser det.

Finner ingen ildtetraer til salgs nå om dagen. Er det noen som har erfaring med kobbertetra og C. habrosus? Er kobbertetraene for aggressive?
Butikken på Oslo City hadde visst ildtetra likevel, under navnet amandatetra. Da kjøper jeg ildtetra, takk for tipset.
[slettet dobbeltposting]
hvor kan man få tak i c.habrosus?
Plussmedlem
Ofte så kan den lokale dyrebutikken bestille en ønsket art til kundene sine.
Da bestiller de bl.a. fra disse listene, men jeg kan ikke se at akkurat ditt ønske er tilgjengelig nå.
Jeg har nå introdusert 10 ildtetra og 5 Microrasbora kubotai. Det gir jo liv i akvariet, men pansermallene (C. habrosus) er fortsatt veldig sky, og ligger under ei stor rot mesteparten av dagen. Det ser ut til at de reagerer mest på folk nær karet. Det var ikke slik de første ukene. Noen forslag til hvordan jeg kan øke tryggheten/aktiviteten? ?
Juster på innredningen, en del corydoras er sky helt til du gir dem akkurat riktig oppsett/innredning. Har opplevd at det har vært nok å snu roten 180 grader og vips var coryene mer fremme. Du kan jo også sette inn enda noen flere Habrosuser.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap