Corydoras cw010

Inaktiv bruker
Er det noen interesse for disse sjarmerende småtassene i Oslo? Driver og setter opp ekstra kar nå men laserne kvadrupler seg i antall så er det null interesse må jeg nok doble liter og fjerne egg selv om å kaste egg føles helt feil. Er ikke en salgsannonse dette, legger dem i så fall ut under rubrikk (første kullet fra 17. mai skal bli her minst en måned til selv om de lengdemessig begynner å ta igjen de voksne hannene) Er ingen cory-ekspert så spør her hvor jeg vet folk har peil. Skal jeg skaffe meg en 120 liter til eller er det flere enn meg som har sansen for disse flotte coryene der ute?
Veldig fine, og det frister... Men hva gjør man på sommeren? Blir det ikke lett for varmt?
Jeg har fire av disse fiskene, de er de peneste fiskene jeg har Vil tro at hvis du legger ved bilder av salget går fort. Skulle gjerne ha kjøpt noen selv, men vil ikke blande de fire VF coryene jeg har med oppdretts cory.
Høres ut som om de er salgsklare. Ingen vits å sitte på de for lenge.
Inaktiv bruker
Takk for svar! Får prøve få tatt noen bilder. Ble veldig varmt her i sommer men de lot seg ikke affisere og fortsatte med å legge egg så tydeligvis ganske hardføre angående temperatur. Virker som om de voksne trives ekstra godt med smårollinger rundt seg også, mye mer aktive i hele karet og igjen (hjelp) ti++ ukesgamle yngel som suser rundt så må nok forberede meg på å ta farvel med noen av de største ja.
Inaktiv bruker
Filmet med dårlig mobilkamera så fargene kommer ikke fram men sånn ble det..

Video
De var kjempe pene jo

Har fire store jeg, så tegn til lek i går.. Håper virkelig de legger litt egg, de er jo så vakre.

Kan jeg spørre om u gjorde noe spessielt for å få de til å leke?
Og hva foret du ynglene med?
Jeg vet at mange bruker artemia, men jeg har ikke plass/ gidder ikke høre på luftumpe, Jeg har brukt avskallet artemia før...
Inaktiv bruker
Vet ikke helt men tror de reagerte på mer lys om våren, de la ingenting i vinter. Den ene gangen skulle jeg bort i helga så ga røde mygglarver og bytta så godt med vann før jeg dro bort og da ble det egg. Ellers virker det som om de trives med mange små rundt seg og litt kjølig vann i hodet kvikner de også litt til av (ikke alltid jeg gidder vente til at nytt vann har nøyaktig lik temperatur og virker som det er helt greit og muligens en potensiell trigger?)

Har gitt avskalla artemia og knust litt forskjellig av voksenmaten til pulver, microworm klarte jeg å ta knekken på.. Ellers tror jeg at nokså rotete og beplantet kar med endel rund grus, runde steiner og keramikkringer (ikke de hvite glatte men mursteinfarget og ruglete) pluss mose, samler opp masse microorganismer yngelen kan mumse på den første tia i tillegg til artemia/pulvermix.

Muligens mest flaks her altså..
Inaktiv bruker
Er jo mest fin sand men virker som om både store og små syns det er mest artig å rote rundt i den runde grusen. Har som du skjønner et ganske rotete kar men ser ut til at det faller i smak!
Tusen takk
Fikk kaldt vann i går og mygglarver har ordnet med litt mer strøm fra pumpa og had oppi catappa blad. Så får jeg krysse fingrene
Inaktiv bruker
Catappa er genialt Som du skjønner går det litt på lykke og fromme her, skal du ha skikkelig info søk på corydoras-oppdrett og les Mona's utfyllende artikkel - utrolig masse god kunnskap her inne i basen - tvitvi!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap