- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Catappa blader.
Catappa blader.
Postet 17.03.15 kl 10:38
Postet 17.03.15 kl 11:05
Er det mulig....Jeg mente selfølgelig senker jeg også.
Teit skrivefeil.
Ser også at deler av innlegget mitt ikke ble med.
I krana er ph ca. 6.5 men synker gjerne til 6 og om mulig enda litt til.
Gh 3.
Har aldri hatt problemer med fiskene før på grunn av lav ph, snarere tvert i mot, men veit jo at man ikke bør ha noe særlig lavere, derfor lurer jeg på om jeg bør kutte ut catappa blader, hvis de senker ph betydelig.
Og jeg foretar fast vannbytte en gang i uka, ca 20-30 prosent.
Selfølgelig mer hvis verdiene ikke er helt på topp.
Teit skrivefeil.
Ser også at deler av innlegget mitt ikke ble med.
I krana er ph ca. 6.5 men synker gjerne til 6 og om mulig enda litt til.
Gh 3.
Har aldri hatt problemer med fiskene før på grunn av lav ph, snarere tvert i mot, men veit jo at man ikke bør ha noe særlig lavere, derfor lurer jeg på om jeg bør kutte ut catappa blader, hvis de senker ph betydelig.
Og jeg foretar fast vannbytte en gang i uka, ca 20-30 prosent.
Selfølgelig mer hvis verdiene ikke er helt på topp.
Postet 17.03.15 kl 11:22
Endret: 17.03.15 kl 11:23
Fort gjort å skrive omvendt, ja.
Min erfaring er at catappa-blader har relativt liten innvirkning på pH. Men siden du bytter vann ukentlig med pH 6.5, er det kanskje sånn at du har veldig lav KH, siden vannet er såpass ustabilt. Da skal det lite ekstra syrer til før du får et skikkelig pH-crash. Så jeg ville sjekket KH og eventuelt fått den opp littegrann, før jeg brukte catappa-blader.
Min erfaring er at catappa-blader har relativt liten innvirkning på pH. Men siden du bytter vann ukentlig med pH 6.5, er det kanskje sånn at du har veldig lav KH, siden vannet er såpass ustabilt. Da skal det lite ekstra syrer til før du får et skikkelig pH-crash. Så jeg ville sjekket KH og eventuelt fått den opp littegrann, før jeg brukte catappa-blader.
Postet 17.03.15 kl 12:22
Postet 17.03.15 kl 12:57
Postet 17.03.15 kl 13:27
Postet 17.03.15 kl 13:46