Corydoras green laser

Hei.

Har nå bestilt 15 stk Corydoras Green Laser. Gleder meg utrolig til de kommer i posten. Filter og sand er klart, men i dag tenkte jeg å kjøpe planter og røtter.
fått sansen for Redmoor-røtter!

mitt spørsmål er følgende:

Hvordan skal jeg optimalisere et oppsett for disse?
Jeg har et 80 liters kar. Mange røtter? Mangrove? Redmoor? Mye planter? Huler?

Har finkornet sand så det er ordnet.

Tar i mot alt av innspill.
Du har fått mange råd før angående filter, innkjøring og måling av vannverdier. Håper du har et innkjørt filter nå, og riktige vannverdier å tilby de nye coryene, ellers er det hele fåfengt.

Coryene bryr seg ikke så mye om hvordan karet er innredet, bare de har fin sand å rote i og noen steder å gjemme seg. Hva slags røtter du bruker er ikke viktig, men noen buskas med planter der de kan føle seg trygge og gjerne noe de kan gjemme seg under.
Helt klart fått gode råd tidligere - var ikke det jeg etterlyste heller med denne tråden.

Filteret har badet sammen med filtervann og filterguffe fra det andre filteret og går nå i det andre karet frem til jeg får den nye fisken.

Skal på butikken nå å kjøpe røtter og planter og ser frem til å plante og lage til et kar som er både fint å se på og hvor fiskene kan trives.
Tviler ikke på at du lager et "fint" kar...spørsmålet er om du måler at vannet er fritt for ammoniakk og nitritt. Og om du mater bakteriene så de overlever...
Er gammel akvarist - så drift av kar har jeg brukbar erfaring med. Vel å merke etter en del prøving og feiling første tiden med mye fiskedød..

Vært mange spørsmål nå siste tiden da jeg har kommet i gang igjen og har aldri prøvd innkjøring med Salmi eller kickstart. Innkjøring med Salmi på mitt utvendige filter gikk smertefritt så nå får vi håpe at kickstartingen av nytt filter i nytt kar går like bra.

Har både dråpe- og papirstripstester.

Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap