- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Coryer som er litt livlige
Coryer som er litt livlige
Har satt opp et 110 liters kar hvor jeg ønsker å ha corydoras. Har pandaer der nå, men kunne tenke meg å ha en eller to sorter til. Har i et annet kar en annen type (husker ikke navnet akkurat nå), men den er litt større og mye roligere enn pandaene. Jeg vil gjerne ha en type med mye liv i slik som pandaene og i fiskebasen finner jeg jo ikke noe spesifikt om dette, og man kan ihvertfall ikke se det på dyrebutikken. Forslag tas imot med takk - og gjerne noen med litt kontrastfarger/mønste/striper etc. Ungene nekter å ha albino, så den er utelukket. :-b
Postet 14.08.15 kl 22:45
Corydoras pygmaeus
Den er en dvergcorydoras, så ganske liten, men den er aktiv og morsom. (har jeg lest)
Ikke så veldig fargerik, men den har fint mønster, da.
Den er en dvergcorydoras, så ganske liten, men den er aktiv og morsom. (har jeg lest)
Ikke så veldig fargerik, men den har fint mønster, da.
Postet 14.08.15 kl 23:28
Endret: 14.08.15 kl 23:30
Postet 15.08.15 kl 00:40
Postet 16.08.15 kl 01:55
Ja, kunne tenkt meg masse mer pandaer, men syns det er gøy med litt variasjon også, så tror jeg går for to typer med litt forskjellig utseende. (er for ungene også) Dessuten kjøpte jeg de tre siste pandaene de hadde i butikken og vil helst ikke kjøpe fra den andre dyrebutikken da jeg har mest tiltro til den jeg handler på "fast"
Postet 17.08.15 kl 00:42
Endret: 17.08.15 kl 00:44
Postet 17.08.15 kl 19:31
Postet 18.08.15 kl 17:16
Postet 18.08.15 kl 20:03
Den mest livlige og "spinnville" Corydoras-arten jeg har hatt (og jeg har hatt noen...) er Corydoras melanotaenia. Når den trives har den en nærmest metallblå farge langs kroppen og klart gule finner. En fin kombinasjon som man dessverre ikke får helt frem på mange bilder av arten. De er finere i virkeligheten
Jeg ble nesten litt stresset av å se på den konstante herjingen til akkurat denne arten rundt om i akvariet, da jeg er vant til rolige Corydoras som ligger på bunnen og stirrer ut i lufta eller mopper rundt på vanlig Corydoras vis Så er du ute etter en livlig Corydoras, må jeg nesten anbefale denne. Den er ikke uvanlig å finne i akvariehandelen, men det kan være den må bestilles inn for deg. Spør i din zoobutikk om de har den på listene fra sine leverandører.
Jeg ble nesten litt stresset av å se på den konstante herjingen til akkurat denne arten rundt om i akvariet, da jeg er vant til rolige Corydoras som ligger på bunnen og stirrer ut i lufta eller mopper rundt på vanlig Corydoras vis Så er du ute etter en livlig Corydoras, må jeg nesten anbefale denne. Den er ikke uvanlig å finne i akvariehandelen, men det kan være den må bestilles inn for deg. Spør i din zoobutikk om de har den på listene fra sine leverandører.
Postet 05.09.15 kl 17:16