Corydoras lek?

Jeg har 7 Corydoras aeneus. I det siste coryene mine vært veldig aktive. De svømmer fort opp i vannflaten og ned igjen til bunnen. Og når 1 gjør det så smitter det over på de andre, og plutselig er det kanskje 3-4 stk som gjør dette rett etter hverandre. De holder seg mye i midtsjiktet og flokker og jager litt på hverandre.
En av hunnene har blitt skikkelig svær! God og rund der man tydelig kan se at det er egg i hun. Så jeg regner med det snart blir corydoras lek? er de derfor de oppfører seg slik kanskje?

Jeg kjøpte meg også 11 ancistruser i forgårs som går oppe i samme kar. Jeg angrer på at jeg puttet de sammen, siden jeg glemte helt at disse er veldig glade i egg.

Er det mulig at coryene leker og legger egg som videre blir spist opp av sugemallene før jeg kommer hjem? Jeg går på skole og er ofte ikke hjemme før klokken blir 4.
Er det nok tid til at alle eggene blir borte?
Ancistrusene vil nok forsyne seg, ja.
Hvor stort er dette karet ? Det høres mye ut med 11 ancistrus på bunnen i tillegg til coryene, med mindre karet er veldig stort. Går ut fra at dette er ungdyr, men det må vel være en tanke bak å skaffe ancistrus i slike mengder...?
Dette er en 70L og ancistrusene skal over i en 280L senere. Ja de er ungdyr og størrelsen er ca 4-6 cm. Jeg kjøpte privat og fikk en pakkepris jeg ikke kunne takke nei til, derfor så mange. Planlegger senere å sette inn noen huler til de når de blir litt større og kanskje drive litt oppdrett på de. Men det blir fortsatt en stund til siden det først må innkjøres. Mulig jeg også selgere noen av de senere når de blir større og jeg kan se kjønn.

Men viss det nå blir for trangt om plassen i 70L så har jeg en 60L som kan settes opp og fylles med litt vann fra 70L? det ser hvertfall foreløpig til å gå greit ut. Ancistrusene befinner seg som oftest på pumpen og på glasset og ser ikke ut til å plage coryene på noen måte. Det er bare eggene til coryene som jeg er litt bekymret for. Har grådig lyst på babycoryer hehe
Det er nok for liten plass i en 70 liter til så mange fisk som er såpass store. Men det kommer også an på hvilke andre fisker du har der og hva filteret klarer.
Fiskene jeg har der er
11 stk Ancistrus sp oppdrettsvariant
7 stk corydoras aeneus
4 venusfisker

filteret er jeg usikker på. Det er et fluval hjørnefilter hvertfall, med ganske god strøm i.
Her er et gammelt bilde av akvariumet og pumpen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap