Corydoras hybrider?

Har et lite mysterium. Har en liten flokk med Corydoras trilineatus (kjøpt sammen). De var 6 stk, nå er de 5 stk og 1 C. Sterbai (eneste overlevende av en flokk på 8 stk). Sterbaien var i et annet akvarie, men la dette ned og førte henne over i det med Trilineatusene. I sommer så jeg en liten baby (ca 1 cm) 😃 som så ut som en Trilineatus. Ble glad da jeg ikke har gjort noe for å få frem avkom. I dag renset jeg akvariet skikkelig (har vannbytter 1 gang i uken og slamsuger 1 gang i mnd, vannverdiene har alltid vært bra). Stor var min overraskelse når ting hadde roet seg i akvariet, for ikke bare var det 3 nykommere hos Corydorasene, men de var hverken Sterbai eller Trilineatus. De var tydelig en hybrid, hodeform og øyne som Sterbai, tegninger som Trilineatus men uten linjene på sidene og kroppen var mer kompakt en Trilineatus. 
Har prøvd å google litt, og sidene jeg har funnet sier at Trilineatus og Sterbai ikke kan få avkom sammen 🤷 
Noen som vet bedre?
Plussmedlem
Både trilineatus og sterbai tilhører linje 9 og kan krysse seg.
Frak. Ja, ja nå er de her og vil aldri forlate akvariet før tiden deres er kommet.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap