Vil ikke spise

Når jeg kaster oppi slike grønne malle tabletter er det ingen av mallene som finner dem. Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre???
Maller generelt er nattaktive fisker. Har du forsøkt å fore ca 1/2 time etter lyset er slukket?
Nei det har eg aldri prøvd. Skal prøve det i dag Takk
Dipp
Når jeg kaster oppi slike grønne malle tabletter er det ingen av mallene som finner dem. Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre???

Hva slags maller har du da? Det er viktig å huske at ikke alle maller vil ha grøntfôr. Men vanlig Ancistrus spiser det.
mona o
[QUOTE=Dipp]Når jeg kaster oppi slike grønne malle tabletter er det ingen av mallene som finner dem. Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre???

Hva slags maller har du da? Det er viktig å huske at ikke alle maller vil ha grøntfôr. Men vanlig Ancistrus spiser det.

Det er noen L-144. Eg var med Dipp å kjøpte dei.
Javel, det er jo en Ancistrus. Og de burde gladelig spist malletabletter av mange slag, de pleier ikke være kresne.

Er det mye klabb og babb fra de andre fiskene, vil de gjerne ha en bit av tablettene også sånn at det samler seg en haug av fisk rundt maten? Kanskje det gjør at mallene holder litt avstand...?

Uansett var rådet om å gi mat etter at det har vært mørkt en stund et godt råd. Alle maller er nattaktive, så da burde de få i seg litt mat når de andre fiskene har gått til ro.
Min ancistrus slåss med pakistanbotiaene om maten De dytter hverandre unna og botiaene plukker opp en bit og svømmer til et stille hjørne for å spise den i fred. Det er litt gøyalt

Men uansett, er de helt nye disse fiskene? Det kan ta noen dager før de lærer seg å kjenne igjen når det er foringstid. Jeg forer alltid på samme sted, så fiskene vet hvor de skal lete etter maten, og ancistrusen kommer svømmende så snart den hører klikkingen fra botiaene.

Men jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig, hvertfall ikke dersom du nettopp har kjøpt dem. Hvis maten får ligge i fred fra andre fisker er det nesten garantert at ancistrusene finner dem etter hvert, og hvis du forer på samme sted hver gang lærer de raskt hvor de skal lete.
Hvor mange og hvor ofte bør jeg kaste oppi tabletter til dem? Jeg har 2 halvvoksne ancistrus og 4 nokså små L-144
hvilke tabletter har du? Mine sera er ca dobbelt så store som Tetra sine.

Er det tetra du har, så regner jeg med ca 5 tabletter er nok, er Sera e.l. så holder det med 3. Holder med å mate en gang, etter lysa slukkes.

Tetra er ca 8mm i diameter. Sera sine er ca 13mm i diameter.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap