Hvordan fange to pleco?

kossen ska eg klara å fanga to maller på 15-10 cm uten å riva opp planter og røra opp all sanden? nåken lure idear?
Eg pleier å fange dei når dei er på ruta.
Eg skruer gjerne av lyset og fanger dei når lyset er av, for mine plecoer er nesten altid på ruta når lyset er av.
Fiskefelle funker bra på de fleste fisker. Brusflaske som du deler i to og stikker tuten inni slik at fisken ikke kommer seg ut igjen. Legg i røde myggis eller noen annen godbit så skal du se du får napp Men..... husk at du må passe på fella. Blir ikke sirkulasjon i flaska så går du fra den lenge så kan det gå galt. Fanga to gjenstridige fisk med felle selv i dag
liv_65
Fiskefelle funker bra på de fleste fisker. Brusflaske som du deler i to og stikker tuten inni slik at fisken ikke kommer seg ut igjen. Legg i røde myggis eller noen annen godbit så skal du se du får napp :-D Men..... husk at du må passe på fella. Blir ikke sirkulasjon i flaska så går du fra den lenge så kan det gå galt. Fanga to gjenstridige fisk med felle selv i dag :-D

Går det når fiskene er 15 cm ?
vel lite sansynlig at de kommer inn i ei fiskefelle men kapper du av tuppen på en flaske, gjør kanten fin og glatt uten risper kommer jo ikke fisken ut uten å rygge og da tar du opp fisken og røret før den kommer ut.
ps:stor flaske (1,5l)
jeg fanger mine på agurken
legger ut agurk og venter tolmodig.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap