Spørsmål om yngel pleie av albino ancistrus

3-4 dager siden la hoa egg i hula, men en hann over sitt første kull, uerfaren og redd, sparket ut samtlige ca 60 egg. Da la jeg alle eggene i en fødekasse med strøm fra pumpa fra høyre og luftestein under litt på siden. Jeg plukket ut egg etterhvert som di mugnet og endelig i dag kom både haler og hode frem på nær 40 stykker. Jeg har ikke flyttet på noe og er litt uerfaren med malle yngel. Derfor lurer jeg på

Kan jeg sette på plass pumpa der den skal stå, eller trenger di fortsatt gjennom strømning av vann?

Kan jeg fjerne luftestein?

Hva gjør jeg nå, lar jeg dem bare ligge, evnt hvor lenge?

hvor lang tid må det gå før di slippes ut i et karr?

Noen som kan hjelpe meg med vidreføringen av den kanskje litt utradisjonelle klekkingen ville jeg blitt glad

Mvh Leif
Inaktiv bruker
hei leif, ifølge erfaringer jeg har lest, kan pumpe å luftestein fjernes etter klekking
når det gjelder hvor lenge du kan la de ligge der, er så lenge plummesekken deres varer, å et par dager til etter dette, hannen pleier også å gjøre dette, ikke vet jeg hvorfor, men etter det kan du begynne å fore å når plummesekken er borte, kan du bare slippe de ut i karet, så lenge det er et kar uten fisk som spiser malleyngel de skal ut i, for vi vet jo godt hvor fort slike maller dauer
du får ha bedre lykke neste gang gamle ørn du har jo tilogmed fått en ny bartesam av meg, med flotte barter
Takk for svar vegar
Ble litt mere opplyst nå, men litt usikker alikevel. Om jeg har mallene i fødekassen i hovedkarret, hvor lenge kan di da gå der før jeg evnt slipper di ned i karret? Vil di voksne mallene, 5 vanlige ancistrus, 2 albino og 1 L-144 spise yngelen eller holder dem seg unna? Vil det etter..... tid lønne seg å tappe vann fra hovedkarret til et mindre karr og ha di alene der?

Håper noen med bedre kunnskap kan hjelpe meg. Vil så gjerne ha størst mulig overlevnings prosent på disse mallene. Har allerde av ca 60 egg hatt frafall på ca 20. Hva er vanlig, og som vokser frem og blir maller?

Har enda litt store forhåpninger selv om dette er mitt første yngelkull fra maller. Tidligere har jeg mistet egg fra di vanlig ancistrusene i samme karret.

Mvh Leif
Inaktiv bruker
åja, jeg kjønte ikke helt kjønner du leif, maller ancistruser spiser ikke yngel, det gjør ikke l144 heller, så slipp dem ut i mallekaret når de ikke lenger har den fryktelige plommen
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap