Noen som har sett/hørt om Rosy Loach?

Jeg kom over et bilde av noe som kalles for populærnavnet Rosy Loach. Den har ikke blitt vitenskaplig beskrevet enda, men stammer fra omtrent samme distrikter som den mer kjente Stjernedanioen (eller Galaxyrasbora). Det var en veldig nett og fin liten størrelse på denne, og jeg ble litt nysgjerrig. Små stimfisk som bare blir 2½-3 cm er jo alltid mulig å finne plass til

Noen som har sett denne i butikk til salgs noen gang? Evt kjenner noen som har fått tak i den?
Det står på nettet at den dukket opp i akvariehobbyen fra asiatiske leverandører høsten 2006. Den har altså dukket opp i andre land, men jeg vet altså ikke om den er kommet til Norge i noen særlig grad.
En veldig fin liten fisk, se bare på de bildene (nederst på siden) i dette forum-innlegget.
Det står faktisk om den på forsiden til aquazoo, der det står om galaxyrasboraen også En lite tilfeldighet at jeg leste så langt ned på siden.. http://aquazoo.no/shop/
Inaktiv bruker
jeg tror at jeg.har set den fisken.i en dyrebutikk her.i kristiansand =
Minner jo veldig om Flyingfox, egentlig...
Inaktiv bruker
jeg tror jeg må innom.en dyrebutikk i morgen.for å sjeke om.det er den fisken.di har innde.fnis hihihi =
Inaktiv bruker
hei mona jeg kjøpte.4 Tuberoschistura arakanensis i dag.så di må ha kommet.til norge =
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap