Sort malle med gule prikker på buken

hei kan noen hjelpe meg???

- har kjøpt meg noen maller fra dyrebutikken som angivelig er en synodontis nigriv( ryggsvømmer malle),. men det er jeg bestemt på at det ikke er siden der e beksvart og har gule prikker på buken,. har lett og lett i litteraturen men finnerikke det døyt,.

den er ca 10-15 cm stor ryggfinner, og en litt stor hale, de holder seg mest i mørke kroker og under røttene, bak filter ol,.
de svømmer opp ned og ligner en synodontis så det er nok en slik,. men hvilken er det??

har prøvd å ta bilde men ble dårlige så jeg skal ta noen bedre når jeg får mere lys,. men har noen sett eller hørt om sorte gulprikkete synodontiser før??
Synodontis angelicus finnes i flere varianter avhengig av hvilken lokasjon i naturen de kommer fra, og på en av disse lokasjonene finnes en som har gule prikker. Kan det være den...? Les linken, flere Synodontiser er beskrevet nedover siden.

Om Synodontis angelicus på AquaticCommunity:

"Hailing from the Congo River, as do many in this list, is our first species - Synodontis angelicus - the Polka-Dot Catfish.
This is one beautiful catfish for your soft water, acidic tank, with pH 6.5 to 6.8 ideal. Upon maturity in such tanks, the keeper is rewarded with a deep, velvety purple fish covered with small, bright white or in some populations, yellow, spots, and the color is repeated in bands on the tail, dorsal fin and strong lead rays of the pectoral fins. Like all Synodontis, the Polka-Dot Cat has a long pair of barbels on the corners of its mouth, and two more feathered barbels on its chin.
Perfectly peaceful, given a place where it can retire. S. angelicus does reach 8 inches, so tankmates like larger tetras are the rule.
Kept with Congo Tetras in a large tank, say over 75 gallons, S. angelicus feels right at home. In large enough tanks, say 100 gallons or better, you can keep your angelicus in groups, as long as there are sufficient hiding places for all. "

På velkjente Planetcatfish skriver de også om S. angelicus:
"Some specimens possess more yellow than white spots and the dark colour can range from dark grey through an inky purple to midnight black depending on mood, health, age and sex of the individual."
Gul prikkette malle
tusen tusen takk! det var det jeg viste ,. at det ikke var en"vanlig" ryggsvømmer malle,. supert,. takk Mona!

thor
Inaktiv bruker
filathor
tusen tusen takk! :) det var det jeg viste ,. at det ikke var en"vanlig" ryggsvømmer malle,. supert,. takk Mona! thor

Får håpe du har planer om et stooooooooooort akvarie for disse mallene da det står at de kan bli godt halvmeteren lange )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap