Ancistrus uten trerøtter?

Kan man ha Ancistrus uten å ha røtter som den kan slubre på?

Har ikke røtter i karet mitt, og dermed vil den ikke kunne sutte i seg slike humusttoffer... Er det andre måter å la den får viktige stoffer enn å ha røtter i karet? Finnes det alternativer?

Liker så godt denne koselige fyren - og kunne tenkt meg å hatt den i det nye karet
Plussmedlem
Har du ikke plass til ei lita rot?
Røtter er nok det beste for en ancistrus, men du kan også kjøpe tabletter med trefiber. Men de er vel egentlig ment som et supplement til røtter.
Hehe, joda plass har jeg. Men jeg har ikke lyst på dem i det nye karet. Synes ikke de vil passe der Takk for tipset! Tror jeg dropper ancistrusen i så fall. Vil jo at den skal trives - ikke bare overleve
Plussmedlem
Ja, den overlever nok uten røtter, men det er ganske "naturlig" for den å gnage litt. Mine gnager mere på røtter enn på andre ting
trenger jo ikke store biten da, du får som regel ein liten avknekkt bit fra dyrebutikken om du spør..
Joda, det er en god tanke. Men i mitt kar ville den likevel vært synlig - og jeg vil ikke har røtter i dette karet Synes ikke det ville passet.

Takk for tipset uansett, det var en lur ide.
Hvis du ikke klarer lure bort en rot i karet ditt så bør du uansett ikke ha maller av noe slag da de trenger hjemmeplasser for å trives.

Forøvrig trenger mange/de fleste fisketyper muligheten for å hjemme seg litt bort.
Jepp, det jo det jeg har kommet frem til helt begynnelsen av tråden Fisk skal trivs, ikke bare overleve. Så det kommer ingen maller i dette karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap