Jeg ønsker meg maller, noen tips?

Jeg har akkurat startet opp et 120 liters akvarium. Der har jeg rundt 10 Seilfinnemollyer, og Kileflekkrasboraer i ca. samme antall som Mollyer.
Altså, jeg har tenkt å spare til noen maller. Men spørsåmlet er; hva slags malle? Og, hvor mange?

Jeg har ikke lyst på en malle som blir så stor, men rundt 10-11 cm eller mindre er fint. Jeg har sett litt på en malle som heter Ancistrus sp. L144, kan den være noe for meg?

Er det noe spessielt utstyr jeg må ha for å ha maller i akvariet mitt?
En han og en hunn av L144 burde gå bra, evt den vanlige ancistrus oppdrettsvarianten. Du trenger heller ikke noe spes utstyr, men disse trenger mat i tablettform som synker til bunns(både grøntfor og kjøttbasert). I tillegg så elsker dem agurk
SandraH
Jeg har akkurat startet opp et 120 liters akvarium. Der har jeg rundt 10 Seilfinnemollyer, og Kileflekkrasboraer i ca. samme antall som Mollyer.

Det var mye stor fisk (seilfinnemollyer blir store) i et akvarium som er akkurat startet opp... Hvor lenge siden er det du satte det i drift, ganske nøyaktig? Har du sørget for å skaffe deg dråpetester for testing av vannet? Spesielt nitritt-test er viktig i starten, og for nybegynnere er det enda viktigere å ha de testene som trengs.
Jeg har hatt et lite akvarium før, med de samme Seilfinnemollyene, de er flyttet over i 120literen. Jeg har tatt alle vanntestene som trenks, jeg tar med vannprøve til dyrebutikken hver gang jeg drar dit, og jeg gjør alt de ber meg om å gjøre med vannet, så fiskene mine trives veldig godt!

Jeg satte fiskene oppi for litt under en uke siden.

Jeg skal altså spare til å kjøpe malle, så det kan ta litt tid før jeg kjøper dem.

Jeg har sett mere nøyaktig nå, og jeg har 8 Mollyer.

Jeg har sett flere steder at de har huler til mallene. Jeg har en stubbe med to hull i, som er fra det lille akvariet. Er dette bra?
SandraH
Altså, jeg har tenkt å spare til noen maller. Men spørsåmlet er; hva slags malle? Og, hvor mange? Jeg har ikke lyst på en malle som blir så stor, men rundt 10-11 cm eller mindre er fint. Jeg har sett litt på en malle som heter Ancistrus sp. L144, kan den være noe for meg?

Hei Sandra
Ser at du har sett litt på ancistrus sp 144 maller og må si det for meg er nærmest en ferarri i min fiskeverden. Har ingen selv akkurat nå, men en del ancistrus sp oppdrettsvariant. Den er en god del billigere, og gjør samme nytten, spiser alger. Har flere ganger hatt ute annonser hvor jeg har gitt bort yngel til yngre akvarister. Ser du bor i Larvik og det er ikke såååå langt fra Hvittingfoss. Om du og dine foreldre i nærmeste fremtid skal denne veien, så gi meg beskjed litt på forhånd så skal du FÅ en voksen hann ancistrus sp oppdrettsvariant av meg helt gratis. Det er bare moro å hjelpe unge akvarister. Ja så kan du spare pengene til noe annet du ønsker deg. Høres dette greit ut?

Hilsen Leif

1. Ansistrus sp
2. Ancistrus albino (røde øyne)
3. L-144
Tusen takk for tilbudet! Det hørtes kjempe fint ut!
Jeg kan si ifra om vi skal den veien. Igjen; takk for tilbudet
SandraH
Tusen takk for tilbudet! Det hørtes kjempe fint ut! Jeg kan si ifra om vi skal den veien. Igjen; takk for tilbudet :-)

Bare hyggelig det Sandr ;- =)
Nr mitt evnt er 99446703
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap