Tips: algespiser i malawikar(?)

Inaktiv bruker
Ble litt usikker på hvor jeg skulle poste denne tråden.. men forsøker her Er det noen som tipse meg om hvilken type malle/algespiser som trives i malawikar(240l) ?? Jeg har en Gippi, men den må flyttes over i et større kar snart... de vokser så fort og blir for store... noen som kan hjelpe meg? Takk
Vanlig ancistrus går helt fint Har hatt det i mine malawikar og de yngler og trives. Bare husk en langsom tilvenning til høy GH og pH hvis de kommer fra annen vannkvalitet.
Som sagt så kan det gå greit med ancistrus, men husk at de trenger ei lita rot å gnage på.
Helt uproblematisk er det ikke: Maller kan bli tapere i matfatet, og da går de løs på eventuelle planter i karet, også de som er "uspiselig".
De bør få grønnsaker, noe som de fleste malawi-ciklider liker også, og da kan det bli mye avfall i akvariet. Pass på NO3-verdiene, og ha god filtrering og ukentlige delvannsbytter
Riktig som sagt over Et tips er også å mate om kvelden når lyset er av - da kommer mallene lettere til matfatet.
Ancistrus ELSKER squash også, så det er veldig kjekt å skjære en skive squash som du f.eks fester på en teskje slik at den holder seg på bunn i karet. Da går det mye mindre utover plantene dine.

Husk å ta ut squashen innen et døgn, hvis ikke går den fort i oppløsning og blir utrivelig.
Inaktiv bruker
Oki, Tusen takk for alle svar folkens
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap