Ancistrus og otocinlus sammen?

Kan disse to artene gå sammen (180l kar)?
Bør ikke være noe problem det
Jeg har otto og ancistrus sammen i mitt kar, og de er så gode venner så.
Bare pass på at det blir nok mat til alle Blir det lite alger så ville jeg vært raskt framme med grønnsaker. For tiden må jeg fore med grønt i min 160-liter, for de fire ottoene har gjort en så god jobb at det rent ut er mangel på mat, så at magene deres begynte å bli slunkene.
Skallet av agurken?
siande
Bare pass på at det blir nok mat til alle:) Blir det lite alger så ville jeg vært raskt framme med grønnsaker. For tiden må jeg fore med grønt i min 160-liter, for de fire ottoene har gjort en så god jobb at det rent ut er mangel på mat, så at magene deres begynte å bli slunkene.


Tar du skallet av agurken?
Det er litt ulike oppfatninger på det her på AF, men regner med at det er med tanke på giftstoffer som kan være på skallet etter prosessen der plasten varme/krympes rundt agurken.
Gir sjeldent agurk, det blir som å spise den selv, mye vann, lite næring. Men alt av grønt vaskes grundig enten det skal til folk eller fisk.
Det meste forveller jeg også, slik at det skal bli litt mykere, ottoer rasper jo ikke løs mat. Det går mye brokkoli, spinatblader og gulrøtter her, samt tomater om jeg har.
Brokkoli
siande
Gir sjeldent agurk, det blir som å spise den selv, mye vann, lite næring. Men alt av grønt vaskes grundig enten det skal til folk eller fisk. Det meste forveller jeg også, slik at det skal bli litt mykere, ottoer rasper jo ikke løs mat. Det går mye brokkoli, spinatblader og gulrøtter her, samt tomater om jeg har.


Godt tips med brokkoli Ikke helt kokt, men som har ligget litt i varmt vann altså. Det måtte være greie biter for ottoene
Åse Britt Larsen
Godt tips med brokkoli :) Ikke helt kokt, men som har ligget litt i varmt vann altså. Det måtte være greie biter for ottoene :)


Jeg koker dem gjerne ganske godt, for ottoene ser ut til å synes at jo mer mushy jo bedre. Er ting bare litt kokt eller litt harde så ligger de gjerne natta over i akvariet før de blir oppdaget som mat. Jeg vet ikke helt hvordan ancistrus er på slikt, men ottoene er ganske trege.
Jeg koker gjerne en hel brokkoli og fryser ned bitene på et brett slik at det er mulig å ta ut en og en (kaster dem sammen i en pose så snart de er frosne). Hele spinatblader er også fint å fryse, da faller de sammen temmelig raskt når de tiner, til stor glede for ottoene. De også er lurt å legge utover et brett slik at du ikek får en eneste stor klump med spinat og må tine hele greia får å få tak i et blad.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap