Er litt bekymra..

Jeg har en ancistrus malle i hvert akvarie. De jobber jo som helter konstant, og akvariene er blitt skinnende rene

Begge mallene er veldig små, så de er nok ikke særlig gamle..

Har kjøpt inn synketabletter som jeg gir en til to ganger i uka, men problemet er at mine to små koi finner tabletten med en gang, og sluker den i seg.
Kommer mallen i dette akvariet til å dø når den aldri får disse tablettene? Kan den leve kun av alger? Det som gjør meg litt ekstra bekymra er at jeg ser ikke alger noe sted i akvariet lenger..

I det andre akvariet med tropiske fisker, får mallen spist på tabletten. Platy og Sverddragere er ikke akkurat så store i kjeften som koien

Plussmedlem
Vent med å fore til en liten stund etter at lyset er slått av....
Det er det jeg også har gjort, ventet litt med tabletten til lyset hadde vært av en stund..

Men de andre fiskene kjenner nok lukta av "mat" og støvsuger akvariet for å finne tabletten. Litt komisk på en måte, men kanskje jeg rett og slett skal ta mallen over i det andre karet hvor den vil få nok næring, og så kan jeg jo flytte den over til gullfiskene når algeveksten er på topp igjen

Hørtes det ut som en grei løsning?
K-oi!
følg med på hvor mallene evnt gjemmer seg når de ikke "arbeider" eller hvor de trives best, og legg maten der, ved trerota, eller i mallehuler, jeg dytter mat til mine bak en trerot og inn i et rimelig stort skip.

men guppyene gjør sitt for å spise av malletablettene de svømmer over og vifter det opp, litt svinn må man regne med men de svømmer ikke inn i skipet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap