'ticks' ellernoe...?:s

Et par av fiskene mine, eller, begge mallene + mine to sølvhaimaller får innimellom veldig høy fart og fyker opp til overflaten, og raskt ned igjen. Hva skyldes dette, er det normalt? trenger de luft??? er de sultne og skal sjekke om det er noe mat som ligger å flyter der oppe,men er litt redde så de må 'forte seg'?
Lurer på hvorfor mallene gjør dette og ikke noen av dem andre? Hører ofte et lite plask, vil forsikre meg om at det ikke er noe de trenger eller noe jeg gjør feil! noen som kan svare meg på dette?
Hva er vannverdiene dine ?
Klippet i fra artikelen Ancistrus - litt mer enn bare en algespiser skrevet Erlend D. Bertelsen.

"Vi kan ofte se at Ancistrus og andre Loricariidaearter svømmer raskt opp til overflaten, for å suge inn litt luft, før den raskt svømmer ned til gjemmestedet sitt. Dette sees spesielt ofte i vann som inneholder lite oksygen. Fisken har evnen til å kunne lagre luft i tarm og mageregionen, som den kan bruke om oksygennivået i vannet er for lavt. Dette er allikevel ingen unnskyldning for å holde fisken i oksygenfattig vann. Den beste måten å holde fisken på er å ha mye strøm i vannet. På den måten vil vannet være mettet med oksygen, og fisken vil trives utmerket.

Grunnen til at disse artene kan bruke noen av innvollene som falske lunger, er tørkeperioden som fisken opplever i naturen. Da kan fisken bli fanget i små oksygenfattige dammer, og behovet for ekstra oksygen er da stort."

Det kan være dette du ser, så jeg ville kontrollert vannverdiene.
Takk for svar, har nå skaffet en pumpe til, håper det hjelper
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap