Er på utskikk etter div grenmaller

Hei godtfolk!

Jeg er litt småbitt av grenmaller omdagen og har tittet litt etter noen godbiter rundt omkring.
har etter litt om og men, laget meg en liten liste med ønske grenmaller, mange av de er sikkert alt for dyre og andre igjen finnes vel knapt i naturen ( hva vet vel jeg )

Uansett så kan det jo hende noen av dere kan hjelpe meg litt om dere kanskje vet at det er muligheter for å skaffe disse grenmallene i norge:

Hemiloricaria sp. L010a
Hemiodontichthys acipenserinus
Loricaria simillima ( er ikke disse egentlig navnet med rineloricaria? )
Pseudohemiodon apithanos ( om denne kan skaffes, så er den vel svinedyr trur jeg )
Rineloricaria lanceolata
Sturisoma aureum
Sturisoma panamense
Enig i at grenmaller er særdeles interessante

Loricaria simillima er gyldig slektsnavn, etter det eg skjønner.
P. apithanos har eg holdt flere ganger, og eg betalte 250 kroner for små individer.

De fleste av disse får du via Glaser og Imazo.

Pseudohemiodon apithanos er for tiden ikke på lister og har bare vært innom listene en liten ukefør de forsvinner igjen. Da jeg vurdrte en gruppemed disse tidligere i sommer var prisen for disse 1200/stk etter rabatt....vell og merke voksne individer.

Har selv en gruppe på 4 Loricaria simillima hvor de to siste nærmer seg kjønnsmodem størrelse/alder så det blir spennende og se om jeg har begge kjønn og om det skjer noe med disse det neste året. Disse er veldg lett å holde, gir du dem vann og mat er de storfornøyd og du kan fange dem uten håv.
Donald: Om du ser de som ungifsk / yngel til 250kr stk så vet du at det bare er å skrike ut til meg, jeg er særdeles intressert


Lars: om du får til L. similima så eer jeg intressert i å kjøpe

Etter de tilbake meldingene jeg har fått tilsier at de fleste ikke er helt umulige å skaffe, så er jeg nødt til å sette meg ned å tenke litt. Jeg skal flytte til våren og er nødt til å kvitte meg med litt fisk, så det kommer antagelig inn bare 1-2 nye arter med grenmaller frem til neste høst. ( selv om jeg flytter så skal jeg ha noen karr som puttrer
Så når jeg endelig til høsten igjen skal starte opp alle karrene igjen så håper jeg på mange forskjellige grenmaller

Takk for svarene og har dere mer info om grenmallene er det bare å dele!

Jeg er også fasinert av disse flotte fiskene, og har fått frem en god gjeng med yngel på Rineloricaria Eigenmanni. Var et prosjekt i seg selv, da de er ganske vanskelig å fore opp. Ser de ikke står på ønskelisten din, men skulle du være interressert allikevel kan vi jo snakkes Hadde tenkt å legge dem ut for salg om ikke så lenge.
Synes disse er flotte og artige der de legger seg dovent rundt på innredning og sandbunn. Det ligger et bilde under karet i profilen min av hannen og hunnen
Hei Anita!

Eigenmanni hadde nok stått på ønskelista mi, men jeg var så heldig å få tak i 5stk fra Lars over her i Mai og har nå egg i 2 huler!Men takk tilbudet
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap