Kinesisk algespiser


Skal selge min Kinesiske algespiser grunnet jeg har for lite kar.
Jeg lurer på hvor mye den er verdt.
Den er cirka 9cm.
Hvor mye tror dere jeg kan få for den?
Jeg tror ikke du får noe for den, du må kanskje gi den vekk gratis.

Kinesiske algespisere har ikke særlig godt rykte, og det blir dårligere og dårligere jo større fisken er.
Så selv om du tror at stor størrelse betyr mer penger, så er det altså ikke tilfellet med denne fisken. Jo større den er, jo mer og mer gretten blir den, og kan angripe og spise på andre fisker som svømmer forbi.

Kinesiske algespisere er noe jeg aldri ville puttet i et av mine akvarier igjen, etter at jeg begikk den bommerten som nybegynner...! Det endte med at jeg avlivet dem, etter at de hadde utviklet blodtørst for andre fiskers kjøtt. De kinesiske algespiserne spratt frem og sugde seg fast i de andre fiskene, og spiste av kroppssiden dens, og etterlot et stort blodig, sirkelformet kjøttsår!

Så, jeg har ikke særlige forhåpninger til at du vil kunne tjene penger på en sånn fisk. Personlig ville jeg ikke hatt den gratis en gang. Men det kan hende du er heldig og finner noen som vil ta over fisken gratis likevel.

Jeg kan jo levere den inn til dyrebutikken
Du kan høre med dem om de er villige til å ta i mot, ja. Men vær obs på at ikke alle butikker ønsker det (å ta i mot fisk fra alle mulige folk som kommer innom med fisk de ikke ønsker å ha mer).
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap