Rineloricaria parva

Prøver å finne fisker som spiser penselalger og har lest et sted at Parva gjør det. Noen som erfaring med denne fisken i så henseende?




Kan denne gå sammen med Ancistrus eller vil det skjære seg ?
Har en parvamalla og kan ikke se at den gnager på noe som helst annet enn røttene. Hadde masse penselalger en periode, men viste ingen spesiell interesse for dem nei.

Etter at jeg skiftet lysrør og senket vannbeveglesen i overflaten så er penselalgene borte, men nå er det fullt av andre alger der Min parva er derimot mest glad i maten som kommer dalende ovenfra og jobber ikke i det hele tatt. Pen og lat!
Plussmedlem
Ingen erfaring med parva, men L10A'ene mine spiser alger så det holder... Aldri sett noen rense plantene for alger sånn som de...
Ok ,da var altså ikke det noen løsning
De malene dine Minlo,tar de penselalger eller bare vanlige grønne alger ?

Jegersnegler tar ikke penselalger ihvertfall ,disse har jeg endel av.
Plussmedlem
Her tar de både vanlig grønn- og penselalger. Særlig anubias har de vært flinke til å rense.
Sturisoma Aureum skal vel også være ganske glad i alger, men de blir endel større?

Ellers er poecilia salvatoris (hvertfall mine) rå til å gå og nappe alger, men dette er jo ikke akkurat noen malle da....
Ok regner med at det er Hemiloricaria sp. L010a du mener ?
Er det en vanskelig fisk å få tak i ?

Beklager forresten at jeg fikk med en ekstra bokstav i navnet ditt















Plussmedlem
Jepp, det er riktig art..
He, he... Her nede er den hvertfall ikke veldig vanskelig å få tak i, men så har vi Thor Dahl da.... :-p
Kjøpte 10 stk, men tror jeg skal ha noen til, de er utrolig fascinerende... Ga litt over 100.- pr stk, husker ikke eksakt.
Heldig dere der nede ja ,men får høre med butikken her om de kan skaffe den ,takk for godt tips
Plussmedlem
Et lite tips til... De er noen råskinn til å stjele coryegg hvis de først får smaken på det og har mulighet til å ta de.... Bare sånn at du vet det....

Det tror jeg nok ,men dette er et selskapskar på 222 literen og coryene er veldig lite lysten til å legge egg når de går her.Pleier å ta noen over i eget kar når jeg vil prøve på oppdrett.
Men takk for tipset likevel

Har et par Ancitruser her og ,håper disse går sammen ?
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap