Sjokolademalle

På butikken har de en sjokolademalle som har vært der alt for lenge. Den er visst for rar for at folk kjøper den, og en av de ansatte lurte på om jeg kunne være intressert i den (hun vet at jeg har interesse for "merkelige" maller) Jeg sa jeg skulle vurdere det, og at jeg måtte lese meg litt opp på den først.
Men når jeg kom hjem så finner jeg den ikke i fiskebasen?! Finner bare stripet sjokolademalle, og jeg vet ikke om dette er samme typen, eller om de har samme krav til vann og slikt.

Er det noen her som har litt info om disse? Det største karet mitt er på 165 liter (foreløbi) men oppgraderer kanskje til et større senere.
Blir dette for lite plass for en sjokolademalle? Har de noen spesielle krav til vannverdier etc?

Synes den er skikklig fin, selv om den ser ut som et rumpetroll med luft i magen.
Og de på dyrebutikken har veldig lyst å bli kvitt den, da de har hatt den der i et år nå.

Tusen takk for svar
Der er en type malle som er veldig lik sjokolademallen men den har et litt annet utseende på platene sine osv. Husker ikke i forbifarta hva den heter, men skal finne den fram så du kan se Disse to blir ofte forvekselt i handelen.
Den er helt lik som Platydoras armatulus bare at den var helt mørk brun (nesten svart) om jeg husker korrekt. altså den hadde ingen sterke striper eller prikker tror jeg.(mulig at den hadde noen litt lysere avtegn eller smale striper) Den gjemte seg mye under ei rot så det var ikke så lett å se, men jeg kjenner igjenn øynene og ansiktet, den var ikke så veldig lang (kanskje 7-10cm), men den var ganske rund i kroppen.

Men tusen takk nå har jeg iallefall kommet litt lengre på vei til å finne nødvendig informasjon om denne karen.
Der er en sort som blir helt brun og. mulig det er den
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap