Oppstart av brukt akvarium

hei, jeg fikk akvariumet til min onkel. det har stått ubrukt i mange år nå. ganske stort og fint akvarium. men har som sakt stått helt tomt uten vann eller noe.

hva burde jeg gjøre før jeg begynner med vann og fisk igjen?

er silikonet bra nok enda? er akvariumet tett? og hvordan burde jeg vaske det? er ganske støvete og møkkete nå
Nå er det fint vær ute, så da hadde jeg bært akvariet ut i hagen. Fin fram hageslangen og skuresvamp du får kjøpt i matbutikk (10 pakning i forskellige farger med en mørkegrønn "skrubbeside"). Den er såpefri, og av riktig type! Så er det bare å la vannet renne, skrubbe rent glassene - og spyle bort smusset. Pass på så du ikke gnir/rubber stein/sand mot glasset. Det kan ripe det opp!

Når du er ferdig, fyller du akvariet med vann og lar den stå... etter en dag ser du hvordan akvariet har taklet trykket. Greit å prøve det ut ute "in case of emergency"! - Lykke til!

Simen
takker simen =) men jeg bor i 7 etasje uten heis :P så er vanskelig å bære noe som helst. + at det er et veldig stort akvarium. men hvis det holder å bare vaske med vann skal jeg da klare å få til det. takk for svaret =)
I så fall ville jeg testet det på et våtrom (f.eks bad eller vaskerom) med sluk i gulvet. Utrolig kjipt å få flere hundre liter vann på gulvet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap