otocinclus

Hei

Jeg har flere Otocinclus og lurer på om noen kan hjelpe meg med hvilket slag de er??

Har sett på bildene her i basen og kommet frem til at de ligner mest på Otocinclus Vestitus eller Otocinclus Affinis.
Eg synes det generelt er vanskelig å identifisere Otocinclus, men eg er likevel ganske sikker på at du har O. macrospilus. O. hoppei ligner endel, men eg mener det ikke er den arten.

O. vestitus og O. affinis er det ikke. Ingen av bildene i fiskeprofilen til O. affinis er forresten av denne arten.
Ut ifra det jeg har hørt så er ikke affinis vanlig her i norden (av en eller annen grunn) - og at de vanligste her er da macrospilus, vestitus, hoppei og vittatus.

Er dine jevngamle er det kanskje en macrospilus der ihvertfall, den ene på det siste bildet var jo litt mindre enn den andre.

Jeg er uhyre dårlig på å se forskjell på ottoene (og annen fisk forsåvidt, hehe) men fra det jeg har blitt fortalt er dette de vanligste her ihvertfall
Takk for svar

Så på profilen til macrospilus og kan godt være det er den!
Det var ekstremt vanskelig å se forskjell på de, var så like.. Også er de bare solgt som Otocinclus..

Forøvrig veldig søte fisker, trengte bare ett navn så jeg kunne registrere de på profilen min:P

De er nok ikke jevngamle, er kjøpt med noen mnd mellomrom, men fra samme dyrebutikk begge ganger.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap