Otto spiser ikke

Jeg har to otocinclus hoppei, men jeg får dem ikke til å spise algetabletter, de vil heller ikke spise agurken jeg gir dem. Skulle jeg kjøpt et par til ettersom de er flokkdyr? Har en 17 l aquabox, så begynte i det små, men det er vel plass til et par stk til
17 liter er et svært lite akvarie da.. Hvordan får du plass til filter og varmekolbe oppi der? og hvordan ser vannverdiene ut? En slik liten beholder vil jo fort bli altfor forurenset, og ikke er det stor nok svømmeplass for han oppi der heller..
Trudelutt
Har en 17 l aquabox, så begynte i det små, men det er vel plass til et par stk til

Plass får du nok sikkert.
Men husk at minimumskaret til denne er på 60 liter.

Jeg har 2 stk i min edge 23 L for ett par dager i gangen.(for å beite en gang pr. 14 dag)
Lengre har jeg ikke hjerte til å la de gå der.

Disse går egentlig i 240litern. (6 otto totalt) der de er mye mere aktiv og muntre når de får utfolde seg med å beite på det store arealet som min crinum cal. opptar i karet.

Er svært god plass oppi der, men kan forsåvidt flytte dem opp i 120l. Bruker 17l til yngelet mitt, men det står ikke i direkte sollys så trenger forsåvidt ikke algeetere ennå. Vannverdiene er helt perfekte, tester dem ofte for å unngå forurensing
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap