Sjokolademalle

Hei! Har en sjokolademalle i mitt 70 liters akvarium. Jeg vet at dette egentlig er alt for lite, og har tenkt å skaffe meg et mye større når jeg kommer over et bra tilbud.
Disse mallene er jo veldig glupske, så står igjen med bare en rosentetra... Hehe
Har lyst til å gi akvariumet litt liv til jeg får meg noe større, men da må det nesten være fisker som ikke er for små.
Så jeg lurte på om det er noen som har forslag til hvilke ''store'' fisker jeg kan ha oppi karet sammen med sjokolademallen?
Jeg har hatt leopard danio med sjokolademalle, og det gikk helt fint. Men da var det ei lita sjokolademalle.

Men hvis du likevell skal kjøpe støre akvarium, så er det nok lurest å vente til du har plass. Med en glupsk malle i karet så blir det veldig "trangt" for mindre fisker.
I et større kar har små fisk bedre sjangse til å stikke av.

Eventuelt, hvis du har veldig lyst på forskjellig fisk, så kvitter du deg med malla, eller få noen til å passe den til du har plass nok. Det er både dyrt og trasig å miste fisk i hytt og pine.

Ja, er vel sikkert best å vente siden jeg har mest lyst å beholde den Takk for svar!
Har skaffet meg et på 200 liter nå! Men har ingen anelse om hvilke fikser jeg skal ha, med tanke på sjokolademallen. Noen som har noen forslag?
Tilfeldig bekjentskap
© M.Johansen
Reklame for plussmedlemskap