Hva skjer med fisken min?

Jeg har 2 falske ryggsvømmermaller... Nå har den ene ligget på ryggen i vannskorpa med munnen over og bare "pustet" i et par timer. Er dette normal adferd, eller er den syk? Hvis jeg tar på den så reagerer den med en gang, så den er ved full bevissthet...
Det kan være forgiftning. Bytt vann, og/eller mål ammoniakk og nitritt.
Vel, fisken var død morgenen etter... Måler vann med jevne mellomrom, og har ikke hatt utslag på noe... Spørs om den bare var syk.
Alle levende vesener kan bli syke. Thats life
Du er dessverre en parodi, Limbeck! Du har svært mye å si, men sjelden noe "vettugt". Fortsett slik, så er det garantert bare uerfarne akvarister som gidder å tilbringe tid her inne...

Det er selvsagt helt umulig i ettertid å fastslå hva denne fisken døde av, men det mest sannsynlige er ihvertfall teorien til Kampfisk.
Limbeck tar seg bryet med å slå opp når spørsmålsstillerne åpenbart ikke har gjort det. Han leser åpenbart mye her inne, og prøver å lære. Svaret hans over kunne han vel med hell ha spart seg for, men å bli kalt en parodi fordi han prøver å gi raske svar til nybegynnere, fortjener han ikke.

Erfarne medlemmer bør uansett holde seg for gode til å rakke ned på folk som forsøker å bidra, og heller korrigere høflig når det er på sin plass.
Når jeg kom til forumet for en tid tilbake så synes jeg at det var en litt uggen stemning her inne. Jeg fikk følelsen av at det var like greit om jeg fant meg en annen hobby siden jeg bare kom til å miste interessen etter et halvt år og gi faen i fiskene mine. Det var også temmelig tydelig at mange erfarne akvarister ikke tålte å bli sagt i mot og i stedet for å komme med grunnlag for sine meninger og metoder heller hånte debatanten som var kritisk.

I stedet for å angripe toppene her inne, eller bare finne meg en annen kilde til akvariehobbyen, så tenkte jeg at jeg kunne prøve å skape en litt hyggeligere stemning med å prøve å holde en mere hyggelig tone. Samtidig som jeg kunne prøve å hjelpe andre med sine spørsmål og problemer og i den prosessen lære mye selv slik at jeg kunne lykkes bedre i min hobby.

Om jeg har lyktes i det får andre bedømme men det var ihvertfall det jeg prøvde på.

Videre hadde jeg satt pris på om man kunne ta opp personlig kritikk litt mere privat slik at andre slipper å sjeneres av det.
Plussmedlem
Jeg tillater meg å minne moderator (og andre) på følgende i retningslinjene:

14) Personlige angrep på andre medlemmer i forumet er ikke tillatt. Vær saklig i dine innlegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap