Galaxyrasbora er utryddingstruga (artikkel)

Berre eit halvt år etter at den flotte vesle fisken Galaxy Rasbora blei oppdaga, og like før den blir beskrevet, melder distributøren at fisken er utryddingstruga pga endringar i leveområdet.

[URL=/text.cfm?id=1986]>> Les hele artikkelen her[/URL]
Artikkelen er vel nesten ett år gammel, eller? Mener å ha lest at denne fisken ikke lenger anses som utryddningstruet. At den er funnet på flere lokasjoner, og dertil er såpass enkel å drette at kommersiell dretting vil være en "enkel affære" og med såpass godt resultat at dretting vil være mere lukrativt enn å (vilt-)fange den. Stemmer det, eller?
Modern
Artikkelen er vel nesten ett år gammel, eller? Mener å ha lest at denne fisken ikke lenger anses som utryddningstruet. At den er funnet på flere lokasjoner, og dertil er såpass enkel å drette at kommersiell dretting vil være en "enkel affære" og med såpass godt resultat at dretting vil være mere lukrativt enn å (vilt-)fange den. Stemmer det, eller?


Her er muligens den informasjonen du henviser til. Ligger faktisk i artikkelsamlinga den også
Spørsmål
Hei jeg kjøpte for en god stund siden ei leke som heterAqurasaurs prehistoric creature habitat fra en nettbutikk og sitter med spørsmålet er det den samme fisken dette er snakk om . Fikk ikke til å hente noe link men sjekk nettstedet www.unclemilton.com . toys - aquasaurs - creature habitat. Kanskje noen skjønner hva jeg mener.
Det må da være en slags killi-fisk, de eggene som følger leken? Mine galaxy'er "slenger" eggene sine rundt i mosen på bunnen av akvariet (og spiser dem), og ingen kilder sier noe om at de må tørke før de lekkes.. (Noen?) Killier legger egg som må tørke før de klekkes, og jeg vet at noen sorter selges "som egg", for at man skal kunne følge hele prosessen hjemme. Såkalte "årtidsfisk" tror jeg det heter, de lever ikke å voldsomt lenge, er vel snakk om noen måneder. Vakre er de, men varer ikke lenge.
sheila
Hei jeg kjøpte for en god stund siden ei leke som heterAqurasaurs prehistoric creature habitat fra en nettbutikk og sitter med spørsmålet er det den samme fisken dette er snakk om . Fikk ikke til å hente noe link men sjekk nettstedet www.unclemilton.com . toys - aquasaurs - creature habitat. Kanskje noen skjønner hva jeg mener.

Aquasaurus er nok ikke Galaxyrasbora, men heller Triops... Du finner både en artikkel og i skalldyrbasen...
det er ikke galaxy nei men triops det er snakk om som du har kjøpt.
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap