Vanntest; hvorfor og hvordan? (artikkel)

Det florerer av vanntester på markedet, men likevel er det Tetra som selger best i Norge. Mange får tester som inneholder kun bruksanvisning på tysk, italiensk og fransk, og sliter med å finne ut av hvordan de skal teste vannet.

[URL=/text.cfm?id=1853]>> Les hele artikkelen her[/URL]
Denne artikkelen skulle vært klistret på Nybegynner-underforumet
Meget bra lesning for de som er nye i akvariehobbyen.
Elektronisk vanntester
Jeg vil gjerne ha en digital vannkvalitetsovervåker som henger på mine kar og kontinuerlig overvåker kvaliteten på vannet. Hva finnes her, og hvilken er den beste?

Tusen takk for en rask og god gjennomgang på norsk.
Jeg har sikkert lest denne ett par tusen ganger allerede. Super! Tror jeg må vurdere å printe den ut og henge vedsiden av der jeg har akvarie-utstyret mitt (viss det er tillatt å kopiere fra forummet?)
Har registrert at det ikke er samsvar mellem veiledningen for NO3 test i denne artikkelen og Tetra sin egen. Ifølge Tetra sin bruksanvisning skal pulveret i etter flaske 2.

1. Rinse the test vial with the water to be tested and fill the test vial to the 5 ml (cc.) mark with water to be tested
2. Hold reagent bottle # 1 upside down and add 14 drops to the test vial.
3. Shake the vial gently
4. Hold reagent bottle # 2 upside down, add 7 drops to the test vial and shake gently.
5. Add 1 spoonful of the powder to the vial using the enclosed dosing spoon.
6. Close the vial and shake well for 20 seconds
7. Hold reagent bottle # 3 upside down, add 7 drops to the test vial and shake gently.
8. Allow 10 minutes for the development of the color

Føler vel at den som ligger på websiden til Tetra er den riktige.

For øvrig er denne websiden fra Tetra en grei start for å se på de enkelte testene og laste ned bruksanvisningene som pdf.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap