Sneglefabrikk (langt fra noen spøk) (artikkel)

En artikkel som tar for seg oppdrett av snegler for eiere av kulefisk og andre sneglespisere.

[URL=/text.cfm?id=1712]>> Les hele artikkelen her[/URL]
kan jeg bruke en bolle på ca 5liter til damsnegle?
og funker d med noen små planter og kalk som substrat?
og er det da lurt å sette den i forx vinduskarmen eller en annen plass med masse sol for å få opp algeveksten?
skal kansje kjøpe dvergkulefisk en gang...
he919
kan jeg bruke en bolle på ca 5liter til damsnegle? og funker d med noen små planter og kalk som substrat? og er det da lurt å sette den i forx vinduskarmen eller en annen plass med masse sol for å få opp algeveksten? skal kansje kjøpe dvergkulefisk en gang...


Det går nok ikke..

Huff, det høres ikke så snillt ut da, å oppdrette dem bare for at de skal bli spist !

Jeg synes eplesneglene er søte og sjarmerende, og kunne ikke tenkt meg å ha slike for at noen skal drepe dem og spise dem

Visste ikke at folk gjorde slik en gang jeg.

Plussmedlem
sessan
Huff, det høres ikke så snillt ut da, å oppdrette dem bare for at de skal bli spist ! :-(


Er du veggis??
Hvis ikke kan jeg trøste deg med at de sneglene har det atskillig mye bedre under sin levetid enn det kjøttet vi mennesker spiser daglig...
sessan
Huff, det høres ikke så snillt ut da, å oppdrette dem bare for at de skal bli spist ! :-( Jeg synes eplesneglene er søte og sjarmerende, og kunne ikke tenkt meg å ha slike for at noen skal drepe dem og spise dem :-( Visste ikke at folk gjorde slik en gang jeg.


Saken er at når en virkelig får til oppdrett på disse sneglene. Så får en ALT FOR MANGE! .. Også dør de av trengsel/sult..

Så det å "fore" med overskuddet, er både bra for snegle bestanden, og for fisken..

Det er helt det samme som måten Norge kontrollerer elg bestanden..

PS: Det er derfor de kjennes for de fleste, som "pest snegler" ..
Pestsneglene har jeg ikke noe forhold til enda, annet enn at de plutselig invaderer karet etter at man har kjøpt nye planter ... men må si at jeg synes eplene er utrolig søte og sjarmerende. Liksom ikke mat i mitt hode.
sessan
Pestsneglene har jeg ikke noe forhold til enda, annet enn at de plutselig invaderer karet etter at man har kjøpt nye planter ... men må si at jeg synes eplene er utrolig søte og sjarmerende. Liksom ikke mat i mitt hode.


Når en først legger til rette for at eplene kan få legge eggene sine, og mater godt. Så blir eplene også en pest snegle.. Snakker hundrevis av snegler, og de tar over akvariet helt fullstendig! ..
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap