- Hjem
- Forum
- Artikkelforum
- Så du tror du vil ha en kulefisk? (artikkel)
Så du tror du vil ha en kulefisk? (artikkel)
Postet 14.10.08 kl 10:04
Postet 14.10.08 kl 16:46
Postet 14.10.08 kl 17:32
Postet 14.10.08 kl 18:10
Postet 02.12.08 kl 17:12
Postet 18.12.09 kl 13:13
Postet 30.12.09 kl 23:33
Endret: 30.12.09 kl 23:35
IsbjørnenJeg ble litt betenkt etter å ha lest artikkelen. Forstår jeg det slik at de kan gå flere sammen, bare det kun er kulefisker?
Det kommer helt an på arten, og også gjerne hver enkelt fisk. Dvergkulefisk f.eks. kan gå helt fint flere sammen, mens denne absolutt ikke vil ha annen fisk i karet. Så finnes det også individer av f.eks. denne som kan gå sammen med andre typer kulefisk eller en annen av sin egen art, mens andre individer av samme art ikke er interessert i å dele kar med andre, egen art eller andre.
Postet 31.12.09 kl 00:04
Postet 31.12.09 kl 00:28
Endret: 31.12.09 kl 00:39
Inaktiv bruker
dette var skikkelig bra skrevet men jeg har faktisk en bronze dragon i karet mitt nå som er like stor som en kampfisk. tror den er baby. den har vært der en uke, og ikke gjort noe skade enda. den virker veldig sjenert og vil være på et bestemt sted nesten hele tiden. den virker å vokse fort, og jeg vil ikke at den skal gjøre de andre fiskene noe så jeg tror den må ut av karet kjapt.
Postet 09.06.10 kl 22:38
Hei :o))
Utrolig bra skrevet dette, morsomt var det oxo, bare synd den ikke ble lest for noen dager siden..
Har fått i en "sniker"-kule, tydeligvis, og den ble satt sammen med guppyer, (inkl babyer), lyktfisk, glassmaller samt noen algesugere... Mangler nå noen babyer.. hmmm..
Mener du at det er farlig for di andre fiskene, om kula stryker med i akvariet, med tanke på giften?
Kula er ikke så stor, er ferskvann, men finner ikke noe bilde som ligner på den...?
Mørk grå/brun, hvit rundt kanten på halen, og rød finne under.
Med vennlig hilsen
Eva Kathrine
Utrolig bra skrevet dette, morsomt var det oxo, bare synd den ikke ble lest for noen dager siden..
Har fått i en "sniker"-kule, tydeligvis, og den ble satt sammen med guppyer, (inkl babyer), lyktfisk, glassmaller samt noen algesugere... Mangler nå noen babyer.. hmmm..
Mener du at det er farlig for di andre fiskene, om kula stryker med i akvariet, med tanke på giften?
Kula er ikke så stor, er ferskvann, men finner ikke noe bilde som ligner på den...?
Mørk grå/brun, hvit rundt kanten på halen, og rød finne under.
Med vennlig hilsen
Eva Kathrine
Postet 07.01.11 kl 22:03