Oppdrett av l104 panaque maccus - klovnepleco (artikkel)

Panaque maccus er en nydelig liten skapning som ofte blir forvekslet med Pecoltia vittata.

[URL=/text.cfm?id=1981]>> Les hele artikkelen her[/URL]
Er denne like "enkel" å få i leik og like "enkel" å drette som en vanlig
ancistrus sp oppdrettsvariant? En skjønn krabat. En helt grei artikkel som tente mine instinkter når det gjelder maller
Klovnepleco oppdrett.
SAMME LURER JEG OXO PÅ,ER DET SAMME FREMGANGSMÅTE SOM PÅ ANCISTRUS OG L144,hvor man simulerer regntiden med kaldvannsbytter,extra mating og extra strømm(extra pumpe).
104 - 144
Hei jeg har disse sammen i et 250lt kar og jeg fikk oppdrett på 144 lenge før 104.
Jeg lagde noen huler med liten åpning så ikke 144 skulle komme og forstyrre 104 da 144 er mye større. Jeg har en ca 15 stk 104 og har ikke gjort så veldig mye exstra for og få dem i lek. Oppdaget yngel under noen steiner ca 1 mnd etter den tropesommeren vi hadde i 14 dager sommeren 09. Å dem må være ganske hardføre da jeg ikke var hjemme under den tiden, hadde en nabo som kun matet 1 gang i uken. Og stue termometret hadde målt 42 grader der. I og med dette karet brukes til malle oppdrett skifter jeg vann ca hvær 14 dag med litt kaldtvannsbytte, kan ikke ta for kaldt da 144 ynglen stuper som fluer, 104 yngelen er mye tøffere på det feltet. Har lagt merke til at hannene er bare inne i hulene mens hunnene ligger litt i bakgrunnen og kommer en skjelden gang frem ved hule åpningen for og vise seg frem. Ser nå att jeg må begynne og fange inn litt yngel da det begynner og bli en del av dem Grei fin malle som ikke blir så stor og trives godt med røtter da dem må ha det til fordøying av føden. Har ikke så mye strøm i vannet heller. Ser også at dem gnager på squash skivene jeg forer 144 med.
Lek på l104.
hmmm,spennendeskal bestille meg 3-4 stk av L104 å se hva jeg får til,har en som jeg tror er ca 2 år gammel,fikk den med et akvarium jeg kjøpte,har til nå 12 akvarium gående,har fått yngel på mine L144,og vanilige typen ancistrus yngler i ett sett,har 10 typer tanganyika ciklider,hvor 4 av typene har fått og får yngel,2 avb dem stoppet da jeg flyttet dem fra 200l til 312L,ellers har jeg oppdrett på:platy,sverddragere og guppy,gleder meg til å se hva jeg får til med L104
tusen takk for svar
Huler til l104.
du har ikke tilfeldigvis noen huler til disse søte små klovneplecoene å selge meg,det blir 4 maller i alt i samme kar(200L),håperpå etja
hilsen marita punky
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Odland
Reklame for plussmedlemskap