Akvariegrus. (artikkel)

Det finnes mange typer akvariegrus, som alle har ulike egenskaper. Jeg har her testet noen av disse for hvordan grustypene påvirker vannet, og vurdert hvor godt egnet grustypene er til akvariebruk.

[URL=/text.cfm?id=1887]>> Les hele artikkelen her[/URL]
Biltema blåsesand skadelig for fisken?
Hei, jeg har sett på noen forumtråder at (Biltema) blåsesand ikke må brukes i akvarier fordi den er skadelig for fisken (bl.a. pga. innhold av olivin i sanden). Kan dette bekreftes?

Jeg gjør forøvrig oppmerksom på at Biltema også har en annen type sand enn den som er omtalt i artikkelen over, som skal være egnet for bruk i akvarier.

Mvh.
Kai Roger Jensen
kaikern
Hei, jeg har sett på noen forumtråder at (Biltema) blåsesand ikke må brukes i akvarier fordi den er skadelig for fisken (bl.a. pga. innhold av olivin i sanden). Kan dette bekreftes? Jeg gjør forøvrig oppmerksom på at Biltema også har en annen type sand enn den som er omtalt i artikkelen over, som skal være egnet for bruk i akvarier. Mvh. Kai Roger Jensen



Hei Kai Roger
Kan bekrefte at biltema sanden med olivin ikke kan brukes til akvarier. Men sanden du nevner til slutt er hva du kan bruke, og som veldig mange bruker
Behandling / koking av ny grus?
Webmaster
Det finnes mange typer akvariegrus, som alle har ulike egenskaper. Jeg har her testet noen av disse for hvordan grustypene påvirker vannet, og vurdert hvor godt egnet grustypene er til akvariebruk. [URL=/text.cfm?id=1887]>> Les hele artikkelen her[/URL]


Jeg har lest denne flotte artikkelen, men fant ikke noe info om: Skal man feks koke ny grus før man fyller på akvariet? Jeg har kjøpt hvit Sirius 5-8mm, som vi skal ha oppi et innkjørt akvarium. Skal blande denne grusen inn i allerede "spraglet-farget" grus for å få et lysere preg på bunnen. Noen som har noe info om det er lurt å koke ny grus?
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Flønes
Reklame for plussmedlemskap