Bildetråd * L-maller/sugemaller

Lager en tråd der dere kan legge inn bilder av alt ang maller. Feks. Maller med yngel, egg, artige mallebilder osv.

Pass på å skriv hvilken malle dere legger ut bilde av og gjerne litt info dersom dere syns andre bør vite hva som angår bilde.

Jeg legger ut et par bilder her.

Bilde 1 er: L049 (Ho)
Bilde 2 er: L002
Bilde 3 er: L049 (Hann)

Disse to artene er vanskelig å skille mellom, men dersom noen oppdager at jeg har skrevet feil art på bilde, så gi et hint! :P

Håper det blir veldig mange fantastiske bilder i denne tråden her!
Og dessuten kom de ut litt omvendt. Det er L-002 du har to bilder av
hehe... Er ikke helt enkelt å skille mellom disse to artene, men ser nå at det går ann å skille de på mønsteret... "en lærer mens man lever", er det ikke det man sier... :P

Håper det kommer mange bilder av maller her...
Vidar du kan ta et titt på denne tråden. Her er det ganske mangen fine bilder av maller. Det begynte som en favoritt tråd men det ble vist en bilde tråd.

Andreas
Ancistrus sp. oppdrettsvariant
Jeg har hatt ei ancistrus-hue gående i malawikaret. For seks dager siden fikk jeg kjøpt en hanne med fine barter til henne. Jeg så han i et par dager, men så ble han borte.
I dag så måtte jeg lete etter`n for å se om han var død, men det var`n ikke i det hele tatt.
Inni rota så hadde de funnet seg et hjerteformet rom og har hatt det riktig så trivelig.
Her ligger han og passer på egg Trangt er det også. Han ligger som en U.
Ikke så klare bilder, men har ikke hatt mange sjanser til å knipse heller

Bilde 1: Andre dagen i karet.
2: Far med egg.
3: Der det er hjerterom er det husrom.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Favorittmallen min
Golden som den heter er en rar liten rakker. Har hatt den ca et år og den er bare ca 10 cm lang. Vokser de så sent? Den er blitt veldig sky etter en ominnredning i karet. Den har funnet ut at gibbicepsen har flyttet og var rask med å ta hula hans.Den spiser godt og den har blitt mye større i hodepartiet og bredden enn på lengden.
Hva heter disse ancistrusene.?
Kjøpte 2 slike ancistruser i går. De er vel rundt 3-4 cm så det er ikke lett å få tatt bilde av dem. Glemte å spørre hva de heter, men hva gjør vel det når man har akvaforum ....Noen som vet? Jeg syns de er kjempefine ihvertfall....
dette eer min gibbi er den ikke nydelig=P=P
her er en av mine gode venner,litt usikker på type. ble solgt som l-121 (det kan det umulig være), tror det er en l-147 etter en del leting på basen.
men håper også noen her kan komme med innvendinger.

har forøvrig 4 stk av disse så dersom noen kan noe om dem ønsker jeg å vite det, alt fra å skille skjønn til oppdretting og mere generelle ting om dem
Ancistrus sp, godt voksen og ungfisk.
L-114, 4-5 cm, under tilvenning til nytt hjem.
Også et bilde av et artig lite fjes, selv om kvaliteten ikke er på topp
Ancistrus sp. oppdrettsvariant
Bilder fra min første Loricariidae oppdrett.

En stor familie med sans for squash...
Bilde 1: Søsken fra samme kull
Bilde 2: Mor og søsken fra to forskjelige kull
Bilde 3: Far er også glad i squash
Beklager kvaliteten, men kompaktkamera (Canon IXUS 75) er ikke det som er best egnet til macro-bilder...

Disse går i en 54 liter og jeg tipper det er mer enn 50 småtasser pluss mor og far og noen platyer. Fóring med squash og andre grønnsaker betinger hyppige vannbytter og filtere går fort tette så jeg kjører med dobbelt sett innvendige filter (modifiserte Fluval 2 pluss). Bruker også luftinntak på Fluvalene for å holde oksygennivået oppe og for å holde øye med når filterene får redusert kapasitet.

Venter nå bare på at de små blir store nok så skal alle byttes ut med en annen art liten L-malle. Håper å få tak i en som har klare svarte og hvite tegninger (får se hva jeg får tak i) og så innrede akvariet i mest mulig svart og hvitt.
Bilder av mine L134

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Siikle! De var nydelige de L-134`ene dine!! Til FEW: Selger du ancistrus unger?
Legger inn noen bilder.

Bilde 1 Parancistrus aurantiacus
Bilde 2 Pecoltia L-135
Bilde 3 Hypancistrus "Rio Xingu"
Bilde1. L-144 wigglers
Bilde2. L-46
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap