- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Dine flotteste malawier.
Dine flotteste malawier.
Vil lage en tråd hvor dere kan vise deres flotteste malawier.
Grunnen til dette er at det finnes så mye flott malawi og alt kommer ann på øyet som ser.
Selv er jeg litt på utkikk etter noen nye flotte malawier og derfor kan jeg ikke komme på noe bedre enn å se hva dere har. Vi har alle forskjellig smak så derfor er det interessant å se hva dere har. Legg ut bilder av deres tre flotteste/kjæreste malawier så alle kan se.
Her er mine:
Metriaclima Zebra Mphanga Rocks:
Pseudotropheus Acei Ngara:
Sciaenochromis Fryeri:
Så, da har dere sett mine og jeg gleder meg til å se deres.
Grunnen til dette er at det finnes så mye flott malawi og alt kommer ann på øyet som ser.
Selv er jeg litt på utkikk etter noen nye flotte malawier og derfor kan jeg ikke komme på noe bedre enn å se hva dere har. Vi har alle forskjellig smak så derfor er det interessant å se hva dere har. Legg ut bilder av deres tre flotteste/kjæreste malawier så alle kan se.
Her er mine:
Metriaclima Zebra Mphanga Rocks:
Pseudotropheus Acei Ngara:
Sciaenochromis Fryeri:
Så, da har dere sett mine og jeg gleder meg til å se deres.
Postet 24.05.08 kl 21:05
Endret: 24.05.08 kl 21:06
Postet 25.05.08 kl 21:49
Postet 26.05.08 kl 10:34
Postet 26.05.08 kl 11:17
Sciaenochromis fryeri
karmøyJeg vet ikke navnet på denne, men flott er den ja.
Det er en Sciaenochromis fryeri du har. :O)
Postet 26.05.08 kl 12:00
Postet 26.05.08 kl 12:18
Postet 26.05.08 kl 12:58
Postet 26.05.08 kl 14:22
Postet 26.05.08 kl 18:32
Postet 26.05.08 kl 19:15
Postet 26.05.08 kl 19:17
AlenateEr ikke så sikker på det er en Fyeri.Synes kroppsformen er helt feil. Hvis ikke det er vinkelen bildet er tatt i som gjør det. Fargene stemmer,men jeg tror det er en Aulononcara type muligens en stuartgranti variant.
Tror jeg var litt trøtt da jeg så på bildet første gang, det er jo 100% sikkert en Aulonocara art. Muligens en Aulonocara stuartgranti "Cobwe".
Postet 26.05.08 kl 19:34
Jeg spekulerte på det samme (ang Fryeri). Her er en link til Aulonocara stuartgranti (Cobue), så kan du se om den ligner på f.eks "Large adult male"
Men fisken din da, Thomas A Eriksen? Ser at det mangler bilde i basen av Placidochromis Johnstoni (hint hint)...
Selv har jeg fått tak i yngel av Maylandia callainos. De er ca 3 cm på bildet. Synes de er noen flotte, små fargeklatter i karet
Men fisken din da, Thomas A Eriksen? Ser at det mangler bilde i basen av Placidochromis Johnstoni (hint hint)...
Selv har jeg fått tak i yngel av Maylandia callainos. De er ca 3 cm på bildet. Synes de er noen flotte, små fargeklatter i karet
Postet 26.05.08 kl 19:49
Hehe, hadde jeg gjort meg bryet med å faktisk trykke på bildet å se det i litt større utgave, hadde jeg nok sett det med en gang. Har faktisk en gruppe på 4 stk Aulonocara stuartgranti "Cobwe" selv, så det var litt flaut. :o(
*liker ikke å ta feil*
Jeg har lagt merke til at det ikke er noen bilder i fiskedatabasen av Placidochromis Johnstooni Solo, så jeg får vel forsøke ta noen gode bilder av den. Har ventet lenge på at hannen skal farge ut.
*liker ikke å ta feil*
Jeg har lagt merke til at det ikke er noen bilder i fiskedatabasen av Placidochromis Johnstooni Solo, så jeg får vel forsøke ta noen gode bilder av den. Har ventet lenge på at hannen skal farge ut.
Postet 26.05.08 kl 20:10
Postet 26.05.08 kl 20:15
Postet 26.05.08 kl 20:16
Postet 26.05.08 kl 20:25
Endret: 26.05.08 kl 20:30
Postet 26.05.08 kl 20:33
Har hatt en krabbe tidligere som desverre døde, men det skjer jo selv med enkle fisk iblant så...
Ellers synes jeg den er forholdsvis grei å holde. Må ha helt tett akvarie, da den kronisk forsøker å komme seg ut på eventyr
Fórer med rekemix, og iblant en rekebit.
Den kan visst ta fisk, men dette har jeg ikke opplevd selv.
Anbefales på det varmeste! Et utrolig artig innslag i akvariet
Ellers synes jeg den er forholdsvis grei å holde. Må ha helt tett akvarie, da den kronisk forsøker å komme seg ut på eventyr
Fórer med rekemix, og iblant en rekebit.
Den kan visst ta fisk, men dette har jeg ikke opplevd selv.
Anbefales på det varmeste! Et utrolig artig innslag i akvariet
Postet 26.05.08 kl 20:48
Postet 26.05.08 kl 20:50