Glødebåndtetra med kirsebærrreke i munnen!

Mulig jeg er en smule hysterisk på morgenkvisten, men dette synet likte jeg ikke! Og det rett etter at jeg hadde foret fiskene! Hva bør jeg gjøre? Fore dem mer (de får Tetramin), gå over til røde mygglarver (har ikke gitt dem det fordi jeg ikke ville gi dem smaken av kjøtt) eller fjerne de store beistene?? De er blitt 3.5 cm... Har bare 6 stykker og kan altids slenge dem over i 200-literen... Men er det da noen andre fisker jeg kan ha oppi med rekene, eller vil alle fisk på et tidspunkt momse litt på disse??
Det er noe som heter at "alt som passer i munnen på større fisk, vil før eller senere havne der" - og dette er nok ofte dessverre sant.
Fisken kan dessuten ofte klare å gape mye høyere enn man tror....

Skal du være helt trygg, bør rekene ha sitt eget kar. Men det hjelper også med et tett beplantet akvarie - masse mose rekene kan stikke seg vekk i blant annet.

Jeg har hatt kirsebærreker sammen med endlers guppy med stort hell.
Liz H
Jeg har hatt kirsebærreker sammen med endlers guppy med stort hell.


Skriver under på den
Har også denne blandingen og det funker strålende for meg og.
Jeg har dvergrasbora sammen med mine reker. -Små fisker med liten munn!

Ang fôring av glødebåndstetraene, så er det en fordel å fôre variert. Derfor ville jeg så absolutt ha fôret en del andre fôrtyper i tillegg til Tetramin. MEN: ingen overfôring, for instinktet har fiskene uansett, nemlig at det som rører seg, og for plass i munnen, er mat. Da er det ikke nøye om man egentlig har fått rikelig med Tetramin tidligere.

Jeg ville ha kjøpt flere glødebåndstetra, og flyttet de til 200 literen!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap