Er det bare Neontetra som har blå strek?

Moren min så noen små fisker som hadde en blå lysende strek på seg i dyrebutikken.
Kan dette ha vært Neontetra eller finnes det andre?
Neontetra
God morgen Janern.

Det kan også ha vært falsk neontetra,denne har også blå stripe på seg.
Falsk Neontetra: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9103
Ekte Neontetra: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9102


Håper dette hjalp deg med forskjellen.
Eller Kardinaltetra, den blir større enn neon og har heltrukket rød stripe under den blå. Jeg personlig synes den er penere.
Gry
Eller [URLBLOCK1], den blir større enn neon og har heltrukket rød stripe under den blå. Jeg personlig synes den er penere.



Glemte jo sjefen sjøl da.......
Ellers så har jeg velddig sansen for glødebåndstetra(http://akvaforum.no/profile.cfm?id=8728),men den er jo ikke blåstripete da.....

Litt offtopic, Gry: hvordan lagde du den MEGET bedre linken en det jeg fikk til?skjønte ikke det jeg "sukk"
he, he, det kan du tro er vanskelig!
Nei da. Du skriver først det du skal skrive, så finner du siden med feks neontetra, kopierer innholdet på adresselinjen, går tilbake til innlegget ditt, merker av det ordet du vil skal linke til neon også trykker du på boksen "lenke" (den står på venstre side når du skriver innlegg) der limer du inn linken din. Nå skal ordet du merket være understreket (det ser du ikke før du trykker forhåndsvis, eller poster innlegget.
off topic
Takk skal du ha gry. skal prøve meg igjen.

Beklager at ikke alt her fikk med tetra med blå striper å gjøre.SORRY ("


Neontetra
falsk neontetra
kardinaltetra


Har jeg gjort det riktig nå så er linkene på de tre tetrane med blå stripe (somjeg veit om jaffal) samlet sammen på skikkelig vis.(som Gry`s)
Kjempe bra, du er jo blitt rene proffen.
Takk!
Takk for hjelp, så at denne var mest på midten av akvariumet, skal nok ha en sånn.
Da må du nok kjøpe flere enn en. Dette er stimfisk, og bør minimum være fem-seks i stimen.
Må alle de vi har snakket om her det?
Vi tenker oss 2 av hver, kan vi ikke ha disse da?
Vi skal ikke ha mer en 2 av hver fisk
Kan de parre?
Alle disse er stimfisk, og vil trives best sammen med en gruppe av sin egen rase. De er jo så like, så hvorfor kjøpe to stk av alle tre forskjellige når det blir penest med en stim av en av typene? Det er ikke lett å få yngel på noen av tetratypene.
Gry
Alle disse er stimfisk, og vil trives best sammen med en gruppe av sin egen rase. De er jo så like, så hvorfor kjøpe to stk av alle tre forskjellige når det blir penest med en stim av en av typene? Det er ikke lett å få yngel på noen av tetratypene.

Mente ikke at jeg skulle kjøpe 2 av hver, men 2 av en av dem
Er det ikke lett å få yngel? Ok, hva er vanlig butikkpris? Kanskje jeg kjøper 4-5 stk.
Kardinaltetra ligger på en pris fra 16 og opp til 46 kr stk! Kikk deg litt rundt å sjekk priser. Kjøper du 10 stk er det vanlig å få litt rabatt.
Gry
Kardinaltetra ligger på en pris fra 16 og opp til 46 kr stk! Kikk deg litt rundt å sjekk priser. Kjøper du 10 stk er det vanlig å få litt rabatt.

Kult, ganske billige de, men jeg kan vell ikke kjøpe ca. 6 sånne + 2 Guppy'er + 2 Platy'er helt på starten...
Da blir det mest sannsynlig slik:
2 Guppy'er + 2 Platy'er kommer først, neste kveld/ettermiddag kommer de ca. 6 Kardinaltetra'ene... Er det best? Eller alle på en gang?
vi har hatt akvarium i 5 dager. og allerede har vi "begravet" 15-18 neontetraer.
er veldig mulig vi fikk neonsyken. men uansett så var det ikke mye moro med å finne død fisk hver morgen
bedre med en solid stimfisk som dronning rasbora finner dessverre ingen bilder av dem, men jeg syns hvert fall de er veldig fine
Har dere hatt karet i fem dager, eller har det vært fisk i det i fem dager? Hvor lenge sto det med vann, sand og planter før dere hadde fisk i? Merkelig at det skal dø så mange på en gang.
stod vel litt mer enn en halv dag. 5dager med fisk ja. kan vel reklamere på de, men gir opp neontetra. var ikke så mange fisk på en dag, men de døde litt etter litt de ble bleke i fargen og fikk små rykkninger før de ikke klarte å svømme stødig, eller i det hele tatt. etter å ha lest litt om sykdom i artiklene her, minte det meg mest om neonsyke. håper bare at resten av fiskene klarer seg gjennom kuren med eSHa 2000 etter helgen
Akvariumet skal helst stå i 2 uker før det kommer fisk i det da.
2uker? gurimalla! har jeg drept fisken?
Om akvariet bare sto en halv dag før du hadde i fisk, er det nok ikke så rart at mange har dødd, desverre. Særlig ikke om du hadde oppi alle sammen med en gang.

Du kan lese mer om dette her eller her.
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap