Scalare og Kardinaltetra?

Jeg har hørt at man ikke bør holde Skalare og Neontetra sammen.
Neontetra er jo mindre enn Kardinaltetra, kan man ha Kardinaltetra sammen med Skalare da?

Noen som vil fortelle noe om Scalare?
Hvordan de er, er de lette å få yngel på, er de aggresive, spiser de all mat, spesielle behov??

Hvordan ser man kjønnsforskjeller, står at det ikke går i Kunnskapsbasen, bare ved lek:s??

Takker for svar!

Mvh Cassandra
en jeg kjenner har neon tetra i lag med scalare...han har hatt det leeenge! dette har gått bra, men fiskene har gått sammen siden di var små. tror ikke det hadde gått like fint vist du ha putta en liten tetra sammen med en godt vokst scalare
ang. scalare kan du søke i kunnskap/fiskebasen på scalare, dær står en god del info=)
Har lest det som står i basen, tenkte kanskje noen som hadde noe mere å bidra med =)
såg det etter jeg hadde svart deg=)
har scalarer sjøl, men har ikke hatt dem så lenge.
mine går sammen med gurami,corydoraz ,sea,sverddrager og pleco.
dette går bra, jeg merker ingen agrisivitetmen har ikke hatt yngel på mine så veit ikke hvordan dem er da.
Har selv ganske store scalarer sammen med en stim kardinaltetraer. Dette går egentlig ganske greit, og scalarene ignorerer denne stimen.

Vet ikke hvor riktig dette er, men har hørt at oppdretts scalarer ikke er vant til å fange mat selv, og derfor ikke har noen ide om at småfisk kan spises.

Scalarene mine var store da jeg fikk dem i akvariet, og det har ikke vært noen problemer. Spiser en del på plantene.

Mer info om scalarene får noen andre eksperter her på forumet uttale seg om, så kanskje jeg lærer litt mere om dem også.
Ok, jeg har jo verdens mest grove grus(5-7mm), så jeg skulle finne fisk som ikke ver avhengi av fin sand

Så det går bra med Karinaltetra og Scalare Hadde tenkt på de fiskene

Kom med flere innslag

Mvh Cassandra
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap