Congotetra og annen fisk

Har en kampfisk og noen kardinaltetra i akvarie, men vil utvide litt. Er det noen som vet om Congotetra går med disse, eller blir det krøll.
Jeg ville tro det blir litt krøll, siden congotetraen er større enn kampfisken + at den også har litt store finner. Mulig kampfisken vil føle den som en trussel, så jeg ville vel hatt en midre, mer rolig type. Men sefølgelig kan det jo hende det går bra, finnes alltid unntak Hvor stort er karet du skal ha de i?
størrelse
Karet de skal være i er på 180L, beplantet med valisneria , stein med huler og trerøtter.
Hm.. siden det er noen liter på karet, kan det jo hende det kan gå bra. At det er stor nok plass for dem (ikke "tråkker" på hverandre :P )og med huler de kan gjemme seg i osv., men skal ikke si noe for sikkert
Kampen mot Kongo
Dette ser ut til og gå bra, var litt bråk med en gang men har roet seg betraktlig. Får bare følge med.
Jeg ville nok gitt kongotetraene mer svømmeplass. De blir ganske så store, er en aktiv stimfisk og ikke minst grådige i matfatet. Jeg anser altså 180 liter som noe for smått for en stim kongotetra. Jeg har 10 stk. i et 375-liters kar.
[External Image]
Også jeg syntes Kongoene fortjener masse svømmeplass. Har selv en stim i min 375L, med masse planter de kan tumle blandt.
Makan til turbo fisk, har jeg skjelden sett Høyt og lavt hele døgnet.

Tror forresten at kampfisken vil få høre hvem som er tøffest i trynet om den prøver å bølle med kongoene, har sett disse atakere digre SAE som kommer i veien med dødsforakt.
Heldigvis er de mer opptatt av damer, og det skal bare en dame som svømmer forbi til for å få dem til å glemme at de var sinna :p

Nyyydelig bilde, forresten, Bjarne!
Ja, det bildet var flott! Akkurat hva jeg trengte for å bestemme meg...
(hvilken fisk jeg skal ha i 250 literen etterhvert om noen mnd etter innkjøring) Jeg satser på at siden de får plassen alene sannsynligvis (unntatt noen pansermaller) så skulle det gå greit med en 250 liter for en stim Kongoer?
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap