fantomtetra og scalare

er det noen som vet om fantomtetra står i fare for å bli mat for scalaren? har 3 små scalarer. tenkte på senere når scalaren vokser til
håper noen kan svare meg
Hei

Fantomtetra er en fisk som ikke blir så veldig store, den er faktisk mindre en for eksempel Neontetra, som Skalarer fint greier å spise.

Jeg har noen dyrkjøpte erfaringer med dette, de jeg startet med akvarium. Da mistet jeg en hel stim med små tetraer før jeg skjønte hvor de ble av.

Jeg har Skalarer sammen med Kardinal og Neontetra når Skalarene er små, men jeg har ikke så små fisk sammen med voksne Skalarer.

Jeg ville ikke satset på Fantomtetra og Skalare sammen.

Inaktiv bruker
Fantomtetra mindre enn neontetra? Alle mine fantomtetra er større enn alle neontetrane jeg har sett. I tillegg har de store fine finner som gjør at de er like høy som de er lang.
Jeg har en stim med rød fantomtetra. Alle er 5 cm lange og de er jo høyryggede. Scalarer klarer ikke å spise de. Har de med scalarer jeg
Even Hagen
Jeg har en stim med rød fantomtetra. Alle er 5 cm lange og de er jo høyryggede. Scalarer klarer ikke å spise de. Har de med scalarer jeg :)


Det var flotte eksemplarer du har da ja . De fantomtetraene jeg har hatt har vert mye mindre.
Fisk på 5 cm burde jo vere trygge.

Mine voksne Skalarer har ved en anledning vist meg tydelig hvor grensa gikk.
Jeg trodde fullvoksne guppy ville ver trygge, og satte inn en flokk. Da spiste de opp hannene, mens hunnene fikk gå i fred.
Små torpedoformete fisker er jo som skapt for å passe i en scalaremunn Fisker med litt høyere rygg klarer seg.
Når du nå nevnet det spiste heller ikke mine scalarer noen av guppyhunnene, men alle hannene. De var like lange både hunnene og hannene. Kanskje det er fordi hunnene er litt tjukkere enn hannene?
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap