Trenger hjelp!! Neon tetra egg eller snegler ? mugg?

Hei

Har fått masse eggelignede saker som er røde små prikker med hvite tråer, hele akvariuet var pluttselig fyllt av disse (de klemer ikke)

Hva kan dette være? noen egg eller segle egg eller mugg?

Har flyttet akvariumet mitt og i denforbinnelse måttet fjerne alt vannet... latt vannet stå i ca 2uker.

kjøpt 10 noen tetra og 2 hann guppy og 3 hunn guppy
hvit stein som jeg skylte grundig...
Mailer gjerne bilder....

Håper noen kan hjelpe meg! har søkt i mange timer for og finne ut av dette uten hell....

Andrè
Dobbelposting er ikke nødvendig. Slettet derfor den andre tråden din med nøyaktig samme innhold.

Når det gjelder dette "fenomenet", kan i alle fall ikke jeg se noe på bildene som skulle tilsi verken det ene eller det andre.
Egg fra Neontetra er ikke uvanlig, men klekking av disse er høyst uvanlig. Eggene blir meget fort ansett som føde til samtlige fisk i karet, også de som la eggene :p

Du sier at prikkene er røde: dette samsvarer ikke med mugg, i alle fall. Mugg er hvitt.
Sneile-egg er oftest i klaser, med hvite egg. Så det er det heller ikke.

Det kan være halvferdige yngel fra de levendefødende fiskene, det er eneste forklaringen jeg i farta kan bidra med. Forsøk gjerne å ta nye bilder, der disse greiene kommer tydelig fram
Takker!
Ny her i dag og regget den på nytt for at den lå under teknisk og jeg ville legge den under nybegynner! skal slette den andre med en gang!

har tatt bedrebilder nå, men er det bedre og maile de kansje slik at dukan zoome? eller?

Andrè
ehhhhh !!!!
sjer jo ingen ting matboks??
i akvariet eller barre jeg som sjer feil
Rune Raffel
sjer jo ingen ting matboks?? i akvariet eller barre jeg som sjer feil

Nå må jeg faktisk være en sånn teit moderator og be deg skrive dette innlegget på nytt.
Jeg forstår ingenting av det.
Hei det er ikke en matboks men en kiste:)
Hei

Her kommer det mye bedre bilder, håper noen ser hva det er!!!

Det var pluttselig flere hundre av disse sakene over natten
(har melleom 26-28 grader i vannet)

Andre
Det ser ut som noe som er myglet.
Det kan være fiskefor, eller fiskeegg. Men det ser ut som om det er begynt å vokse muggsopp på det i alle fall.

Prøv å sug ut alt du klarer å få opp, og ta et godt vannbytte.
Her er det bilder en kan dra litt nytte av
Helt klart soppangrepne ett eller annet. Hva har du fôret med i dette fødekaret? Er det brukt noe granulatfôr?
Takker for svar!
tror de kom seg inn i fødekaret i forbinnelsemed pumpen dro det under?

Kunn foret med tetraMIN mini granules!

Finnes det fisker/maller /planter som kan spise opp disse?

Lite lyst til og slam suge da vannet bare er ca er 14 dager gammelt! planer om og begynne med avling av guppy og lest at de kansje blir litt stresset av fødekassa`men at javamose er tingen? hvor får jeg kjøpt dette?`kan jeg kjøpe det over nett? eller noen andre planter som er kan anbefales?

Andre

Andre123
....men at javamose er tingen? hvor får jeg kjøpt dette

Hvorfor ikke melde seg inn i Larvik akvarieklubb, da kan du så mye javamose du bare måtte trenge.
Java mose får du kjøpt av mange privatpersoner, hadde jeg hatt litt mere akkurat her og nå kunne du sikkert fått litt av meg.
Legg ut en annonse om at du ønsker å kjøpe da vettu;D
Andre123
tror de kom seg inn i fødekaret i forbinnelsemed pumpen dro det under? Kunn foret med tetraMIN mini granules! Finnes det fisker/maller /planter som kan spise opp disse?Andre

Ødelagt fôr er det ingen som vil ete. Dette må fjernes mekanisk. Store mengder sopp i vannet kan skade fiskene, på lik linje med om vi lever i en kåk som er full av sopp.
At karet er ferskt, spiller ingen rolle med tanke på fjerning av problemet. Du ødelegger ikek bakteriekulturen med å bytte litt vann

Skal ikke si noe med 100% sikkerhet, men ut fra bildet ser det helt klart ut som minigranulat som ligger å mugler. Få de bort
Jepp - garantert tetraMIN mini granules som har mugna dette. Et kjent problem her i huset også. Har faktisk inntrykk av at dette foret mugner mye raskere enn andre for-rester.
Eventuelle for-rester må derfor fjernes raskt for å unngå dårlig vann.
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap