- Hjem
- Forum
- Karpelaks (Tetra m.fl)
- Trenger hjelp!! Neon tetra egg eller snegler ? mugg?
Trenger hjelp!! Neon tetra egg eller snegler ? mugg?
Hei
Har fått masse eggelignede saker som er røde små prikker med hvite tråer, hele akvariuet var pluttselig fyllt av disse (de klemer ikke)
Hva kan dette være? noen egg eller segle egg eller mugg?
Har flyttet akvariumet mitt og i denforbinnelse måttet fjerne alt vannet... latt vannet stå i ca 2uker.
kjøpt 10 noen tetra og 2 hann guppy og 3 hunn guppy
hvit stein som jeg skylte grundig...
Mailer gjerne bilder....
Håper noen kan hjelpe meg! har søkt i mange timer for og finne ut av dette uten hell....
Andrè
Har fått masse eggelignede saker som er røde små prikker med hvite tråer, hele akvariuet var pluttselig fyllt av disse (de klemer ikke)
Hva kan dette være? noen egg eller segle egg eller mugg?
Har flyttet akvariumet mitt og i denforbinnelse måttet fjerne alt vannet... latt vannet stå i ca 2uker.
kjøpt 10 noen tetra og 2 hann guppy og 3 hunn guppy
hvit stein som jeg skylte grundig...
Mailer gjerne bilder....
Håper noen kan hjelpe meg! har søkt i mange timer for og finne ut av dette uten hell....
Andrè
Postet 04.04.07 kl 16:04
Endret: 04.04.07 kl 16:06
Dobbelposting er ikke nødvendig. Slettet derfor den andre tråden din med nøyaktig samme innhold.
Når det gjelder dette "fenomenet", kan i alle fall ikke jeg se noe på bildene som skulle tilsi verken det ene eller det andre.
Egg fra Neontetra er ikke uvanlig, men klekking av disse er høyst uvanlig. Eggene blir meget fort ansett som føde til samtlige fisk i karet, også de som la eggene :p
Du sier at prikkene er røde: dette samsvarer ikke med mugg, i alle fall. Mugg er hvitt.
Sneile-egg er oftest i klaser, med hvite egg. Så det er det heller ikke.
Det kan være halvferdige yngel fra de levendefødende fiskene, det er eneste forklaringen jeg i farta kan bidra med. Forsøk gjerne å ta nye bilder, der disse greiene kommer tydelig fram
Når det gjelder dette "fenomenet", kan i alle fall ikke jeg se noe på bildene som skulle tilsi verken det ene eller det andre.
Egg fra Neontetra er ikke uvanlig, men klekking av disse er høyst uvanlig. Eggene blir meget fort ansett som føde til samtlige fisk i karet, også de som la eggene :p
Du sier at prikkene er røde: dette samsvarer ikke med mugg, i alle fall. Mugg er hvitt.
Sneile-egg er oftest i klaser, med hvite egg. Så det er det heller ikke.
Det kan være halvferdige yngel fra de levendefødende fiskene, det er eneste forklaringen jeg i farta kan bidra med. Forsøk gjerne å ta nye bilder, der disse greiene kommer tydelig fram
Postet 04.04.07 kl 16:28
Postet 04.04.07 kl 16:54
ehhhhh !!!!
sjer jo ingen ting matboks??
i akvariet eller barre jeg som sjer feil
i akvariet eller barre jeg som sjer feil
Postet 04.04.07 kl 17:04
Postet 04.04.07 kl 17:10
Postet 04.04.07 kl 21:12
Postet 04.04.07 kl 21:19
Postet 04.04.07 kl 23:29
Takker for svar!
tror de kom seg inn i fødekaret i forbinnelsemed pumpen dro det under?
Kunn foret med tetraMIN mini granules!
Finnes det fisker/maller /planter som kan spise opp disse?
Lite lyst til og slam suge da vannet bare er ca er 14 dager gammelt! planer om og begynne med avling av guppy og lest at de kansje blir litt stresset av fødekassa`men at javamose er tingen? hvor får jeg kjøpt dette?`kan jeg kjøpe det over nett? eller noen andre planter som er kan anbefales?
Andre
Kunn foret med tetraMIN mini granules!
Finnes det fisker/maller /planter som kan spise opp disse?
Lite lyst til og slam suge da vannet bare er ca er 14 dager gammelt! planer om og begynne med avling av guppy og lest at de kansje blir litt stresset av fødekassa`men at javamose er tingen? hvor får jeg kjøpt dette?`kan jeg kjøpe det over nett? eller noen andre planter som er kan anbefales?
Andre
Postet 04.04.07 kl 23:58
Postet 05.04.07 kl 00:57
Postet 05.04.07 kl 01:30
Andre123tror de kom seg inn i fødekaret i forbinnelsemed pumpen dro det under? Kunn foret med tetraMIN mini granules! Finnes det fisker/maller /planter som kan spise opp disse?Andre
Ødelagt fôr er det ingen som vil ete. Dette må fjernes mekanisk. Store mengder sopp i vannet kan skade fiskene, på lik linje med om vi lever i en kåk som er full av sopp.
At karet er ferskt, spiller ingen rolle med tanke på fjerning av problemet. Du ødelegger ikek bakteriekulturen med å bytte litt vann
Skal ikke si noe med 100% sikkerhet, men ut fra bildet ser det helt klart ut som minigranulat som ligger å mugler. Få de bort
Postet 05.04.07 kl 10:11
Postet 05.04.07 kl 13:15