Neontetra uten halefinne

Har hatt nokon problem i det siste, men har fått god hjelp fra dere og akvariet mitt er no fint og flott utan nokon problem.., men..

eg har ein neontetra som av ein eller annan grunn har mista halefinnen, men den svømmer meir eller mindre like fort som dei andre i stimen.. så, skal eg ta livet av han, eller skal han få lov til å leve lenger??
veit ikkje korleis det er med finner og sånt (om dei veks ut igjen osv)

De vokser ut igjen.
Hold et øyet med "bittområdet" i tilfelle det setter seg sopp der.
Jeg tror du må la neonen din vandre heden.Halefinnen vokser ikke ut igjen.Den kan vel ikke klare seg uten den???? Skulle vært artig å høre om noen andre vet noe mer om dette.
takker.. det skal eg gjere =)
Akvafrik
Jeg tror du må la neonen din vandre heden.Halefinnen vokser ikke ut igjen.Den kan vel ikke klare seg uten den???? Skulle vært artig å høre om noen andre vet noe mer om dette.

Vel, jeg hadde en skokk med flammetetra som var helt nedspiste på alle finnene.
De vokste flott ut igjen.

Har hatt scalarer med avrevet bukfinne, eller hva de langre vakre trådene heter.. vokste helt ut igjen.

Jeg har nå en hestenesedame som har fått grundig bank, der er også finnene på flott retur

Jeg har hatt endel fisker som har sett noe nakne ut etter slossing, ingen problem så lenge man gir de ro og følger med.
Finner vokser ut igjen, dersom det ikke er stor skade på underliggende vev (kroppsvev). Spesielt om det er skade på nervesystemet, kan dette medføre at finnen ikke vokser ut igjen.

Jeg syntes du skal la fisken få en sjangs til å gro en ny finne. Sjangsen for at dette skjer er stor, og fisken kan greie seg noenlunde uten finne i en periode.
Finnen som vokser ut er stort sett like fin som den originale, men noen ganger kan skaden medøre at det er arrvev i såret, og dermed gi en deformert finne.
jeg har også hatt en neontetra uten halefinne. Den hadde jeg i et år så fikk noen jeg kjente den, men nå er den død
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap