tetraene mine dør, hjelp....

Jeg er helt fersk med akvarie.

Kjøpte et akvarie for 3 uker siden. For 5 dager siden hadde vi i fisker, 3 guppy og 5 kardinaltetra. Dagen etter fant jeg den ene kardinaltetraen død bak pumpa, i et lite hakk som er på baksiden av pumpa. gikk til butikken der vi kjøpte fiskene og de testa vannet vårt, alt så greit ut. Fikk med meg en ny kardinaltetra hjem igjen. I dag fant jeg en til av kardinaltetraene død på samme plass som den forrige. Er det noen mulighet for at de svømmer inn og ikke kommer seg ut igjen? Det er ganske trangt bak der, men jeg har sett at tetraene svømmer inn bak pumpa, og ut igjen.

Men, i dag da jeg tok ut den ene fisken så så jeg at det henger en pose med egg (tror jeg iallefall) bak pumpa. Kan det være kardinaltetraene sine egg? og bør jeg gjøre noe med de?
Jeg hadde samme problemet som deg når jeg først skaffet meg kardinaler... De i butikken sjekka mitt vann også, men de fant ikke ut noe. Men jeg fant ut at jeg rett og slett hadde for hardt vann og for høy pH... Nå har jeg flytta og har veldig bløtt vann, bare 6 gH. Og de teives veldig bra. I tillegg har jeg lav pH, bare 6-6,5, Og det er som sagt det de trives....... Dette er i alle fall min erfaring.... Mine lardinaler glinser og har kjempe sterke farger....

Bare prøv deg frem, så finner du nok ut av det....

Det med eggene vet jeg ikke, men tror nok ikke det er kardinal egg, det skal mye til at de kommer.....

LYKKE TIL VIDERE!!!!!!
du sa en pose med egg.

disse var bitte bitte små hvite egg??
Tror jeg hadde kvittet meg med de eggene fortere enn svint! Det er nok pestsnegl egg... En klase med egg med sånt slim rundt? Omtrent som froske egg bare mindre?
bittesmå hvite egg i en slimete pose ja. hvis det er snegler så kaster jeg de ut kjapt. har hatt et par små snegler i akvarien som jeg har kasta ut.

ang ph så ligger den på ca 6,6 og gH på under 6, hvis jeg har skjønt rett.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap