Sølvhai og Skjørtetetra i samme kar?

Kan man la sølvhai gå sammen med skjørtetetra? Mtp vannkvaliteten ifølge fiskebasen her så burde det jo gå,men vil de gå sammen rent "artsmessig" om dere skjønner? Eller vil det bli for stressende for tetraen?

Du burde ha en mer beskrivende overskrift
Malin.P
Du burde ha en mer beskrivende overskrift

Det var vel ganske enkelt og greit og forstå den overskriften?
Richard Thinghaugen
Det var vel ganske enkelt og greit og forstå den overskriften?:)

Før Geir Kristiansen redigerte overskriften, var det ikke enkelt og greit og forstå den. Da var overskriften: ..
Aqua-Lene
Kan man la sølvhai gå sammen med skjørtetetra? Mtp vannkvaliteten ifølge fiskebasen her så burde det jo gå,men vil de gå sammen rent "artsmessig" om dere skjønner? Eller vil det bli for stressende for tetraen?

Hvis søkvhaiene dine er ikke så store så går det vel greit. Jeg hadde 2 sølvhaier på 20 cm store som levde sammen med kardinaltetra. Om dagen går det greit. Men om natta når sølvhai vandrer rundt i karet etter mat så det hender at 1 eller 2 kardinaltetra blir borte dagen etter.
Det er ikke noe problem å ha disse to artene sammen - om det er tilstrekkelig med plass. Begge artene er aktive krabater, og sølvhaiene blir noen svære beist etterhvert

Hvor stort skal karet være?

Til dere som bruker tråden til å snakke om tittelen: Rapporter innlegg med dårlig tittel i stedet for å bruke tråden til slik debatt
Frank Angell
Til dere som bruker tråden til å snakke om tittelen: Rapporter innlegg med dårlig tittel i stedet for å bruke tråden til slik debatt ;)

Unnskyld, skal gjøre det neste gang!
Frank Angell
Hvor stort skal karet være?
210 liter...

For lite for sølvhai??
Jepp, hvis du ser på profilen til sølvhai så står det at de trenger mye større plass en det.

Og om du titter innom den nye zoobutikken i byen så har de noen eksemplar som ikke ennå er fullvoksne men der ser du at de blir noen digre drog.

Og de holder seg ikke så slanke og fine heller de vokser noe i høyden og.
Aqua-Lene
[QUOTE=Frank Angell] Hvor stort skal karet være?
210 liter...

For lite for sølvhai??Det aller, aller meste er for lite til sølvhai. Dette er en fartsrakett som lett blir 30-35cm. Den trenger da plass, veldig mye plass.

Har selv hatt disse flotte fiskene, og har konkludert med at alt under 5000L blir for lite for at fisken skal få utfolde seg noenlunde.... Og ja, du leste rett, 5 og tre nuller
Usj,det ante meg vel at dette svaret ville komme ja....,men det er lov å håpe på positivt svar,sant?!

5000 liters kar.....nei,jeg tror jeg dropper Sølvhai,jeg!
Inaktiv bruker
Ja
ja, dei to går fint i lag. har hatt en sølvhai som er 13 år nå :S.. og har en skjørtetera (hadde fire) dei to har gått ilag i nesten 4 år nå og dei er gode venner(svømmer ilag osv).. Egentlig er begge disse stimfisk, men siden resten av flokken er død har dei lagd en egen liten stim
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap