Kardinaltetra - eggspising

Har tenkt å ha en ancistrus, et par sommerfugler og ca. 10 kardinaltetra i 64 litern.. Vil gjerne at sommerfuglene skal få yngel, men kommer tetraene til å spise eggene? Og kan jeg ha en gruppe med en type corydoras oppi der, i tilfelle istedenfor ancistrus eller blir det for mye??
Om tetraene ikke får tak i eggene, så får de garantert tak i ynglene når de blir frittsvømmende.
Det er ikke store bunnarealet i en 60-liter, så kombinasjonen cory og dvergciklide er derfor ikke god.
Er det en god idè å ta ut eggene? Og er det ingen cory som passer? Har veldig lyst på salt og pepper : /
Flere cory'er som passer i 64 liter. Selv sammen med kardinaltetra. Men ikke hvis du skal ha egg og yngel som overlever i samme karet.
Eggene til "salt og pepper" er jo ikke store, og det spørs om du rekker å fjerne eventuelle egg før disse forsvinner i en kardinaltetramunn.
(Men, ja, det går an å ta eggene ut til et klekke-/yngelkar.)
Da mente jeg eggene til sommerfuglene
Hehe...det burde jeg egentlig visst

Nei, tror ikke det er noen god idé å ta eggene fra sommerfuglene.
Foreldrene er flinke til å "lufte" eggene med finnene slik at de unngår sopp.
Tar du eggene vekk så må du "lufte" dem selv
Men vil sommerfugl-eggene/ynglen bli spist?
Sommerfugler leker gjerne åpent. Dermed er eggene utsatt for eggtyver (selv om det er gode foreldre som passer på).
Når eventuelle yngel blir frittsvømmende så er de enda mere utsatt. Det kan bli vanskelig for foreldrene å verne de små mot f.eks. en stim kardinaltetra.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap