Kranglete keisertetra

Har en liten stim på 9 keisertetra, de har gått i karret i ca 1 og halv måned.

Mye krangling blandt enkelte individer, la merke til når jeg kom hjem at den ene hadde ett stort sår på siden, mulig etter slåssing. Trodde dette var rolige fisker, men det er konstant jaging og slåssing.

En annen ting jeg har lagt merke til er at alle har samme øyefargen, brun??? Mener å ha lest at man kunne skille kjønn på øyenfargen, blir litt håpløst i dette tilfellet.

Er det en gjeng med idioter jeg har fått eller hva er det som skjer?
Hvis de har brune øyne, er det ikke keisertetra du har.
Kan det være kerritetra eller noe annet i stedet?

Jeg kan forresten overhodet ikke kjenne igjen din beskrivelse av denne stimfisken mht atferd. Jeg har hatt Keisertetra selv, og det var aldri slåssing. Aldri.
At dine til og med dukker opp med sår, tyder på at det du har, er noe som er langt i fra Keisertetra.
Tror jaggu du har rett, ut ifra øyefargen har jeg sterke mistanker om at det er kerritetra jeg har. De var da skrekkelig like...

Står i fiskebasen at dette også skal være en fredelig fisk, kanskje mot annen fisk, men innad i gruppen er det anarki.
Vanlig å krangle innad. Derfor folk har stimer på mer enn 9 stk, fordi det blir fordelt mer
Keisertetra
Jeg har et akvarium på 2 Keisertetra ( 1 Hann og 1 Hunn) og 9 neontetra.
I det siste har jeg sett at Hunn Keisertetraen min har mistet mye av halen.
Jeg er nesten sikker på at det var Hann Keisertetraen fordi det har pågått mye krangling.
Jeg håper virkelig og få svar på hvorfor dette skjer og hvordan jeg kan forhindre at dette pågår.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap