Glødebånstetra

Hei!
Jeg har ca 20 stk glødebåndstetra i et 250 l akvarium + noen platy og guppy.
Problemet er at tetraen ikke stimer noe særlig (en her og en der en høgt en lavt) er det noe jeg kan gjøre for å få den til å stime bedre ????
En ting er å kjøpe fler, da blir det ikke så lett å komme fra hverandre.

Har og akkurat kjøpt glødebåndstetra 7 stk. Dei stima heller ikkje, pluss at 3 daua etter 2 daga. Så dei 4 som er igjen er litt her og litt der.
Stimfisk stimer ikke noe særlig når de føler seg veldig trygge. Hadde det samme i mitt akvarie frem til jeg fikk sommerfuglciklidene - de jaget litt lett på tetraene og etter det gikk de fint i stim
så med andre ord er det godt at de ikke stimer, uansett om vi synes det er fint, men at de ikke gjør det er jo rett og slett et tegn på trivsel!
Mine stimer ikke til vanlig (har kun 3 akkurat nå, og de går med guppyer, apistogrammaer, corydoraser og ancistruser) men når det kommer til leketiden, stimler de som søren, og hannen slepper ikke hunnen av syne!
Med så mange, og så stort akvarium, og tydelig trivsel, så kanskje du vil oppleve det samme? (:
Hei igjen!
Kjøpte noen Pterophyllum scalare idag og Glødebånstetraen samlet seg til en fin stim.
He he ja fare får nok de fleste fisk til å søke i stim. Bare husk at scalarene kan ta småfisk.
huffda, jeg hadde en stim på 20 glødebåndstetra(ja, de var ganske store!!) Og de forsvant en etter en når jeg skaffet meg scalare !!
du bør ha minst 8-10 stk av dem, ellers trives dem ikkje
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap