Rødmunnstetra

Sitter og leser om Rødmunnstetra, jeg vil ha en fisk som stimer godt, og etter hva jeg har lest skal dette være en veldig god stimfisk.

Men så har vi den falske varianten da, ut fra fiskedatabasen så er det mulig å skille disse 2. Jeg greier ikke å se forskjell på de bildene som ligger her, og da betviler jeg sterkt på at jeg greier det i en butikk.

Er den falske en "dårligere" stimfisk? Er den ofte å finne i handelen istedet for ekte rødmunntetra? Er det noen idiotsikre ting man kan se etter?
Plussmedlem
Jeg veit ikke om noen andre måter å skille disse enn det som er beskrevet i basen.
Men jeg kan bekrefte at den "ekte" stimer bra. Vi har ca. 30 stk og de stimer fram og tilbake "hele dagen". Så jeg vil ikke kalle dem individualister En perfekt stimfisk, hvis det er noe som kan kalles det.
Våre er anskaffet ved tre forskjellige anledninger, og for meg så ser det ut til å være Hemigrammus bleheri alle sammen. De har også blitt solgt som det.

Husk at du har denne Hemigrammus'en også. Mulig den kan bli merket galt i akvariebutikken.
Gammel tråd. Men isteden for å starte en ny selv så spør jeg her.

fant følgende i fiskebasen:
Under de rette forholdene kan denne stimfisken leve lenge, men mange opplever denne arten som vanskelig å holde. De kan lett få sykdommer og plager av dårlig vannkvalitet. Trenger derfor god sirkulasjon og filtrering.

Noen som har erfart at den er vanskjelig og veldig følsom for vannkvalitet?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap